Performancing Metrics

جذب سرمایه گذاری خارجی در امور زیربنایی استان اصفهان | اتاق خبر
کد خبر: 366912
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 23:11
امضای 9 قرارداد و تفاهمنامه سرمایه گذاری خارجی در امور زیربنایی اقتصادی و صنعت گردشگری،افزایش سه برابری ورود جهانگردان و دیدار یکصد هیات خارجی از اصفهان، نمونه ای از دستاوردهای برجام و شاخصه های عملکردی دولت تدبیر و امید است.

اتاق خبر: توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)،به عنوان یکی از شاخصه های عملکردی دولت تدبیر و امید، با تلاش بی وقفه و طولانی مدت دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در شرایطی دشوار به دست آمد و تاثیری فراگیر در حوزه های مختلف خارجی و داخلی داشت.
ایجاد تحول در روابط بین المللی جمهوری اسلامی ایران و خنثی سازی پروژه ایران هراسی بویژه پس از برجام، نه تنها سایه تهدید و تحریم علیه کشورمان را کنار زد، بلکه رویکرد بین المللی به سمت همکاری با جمهوری اسلامی ایران جهت گرفت، بگونه ای که هیات های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کردند، اکثر این هیات ها با حضور در استان اصفهان نشست های متعددی در راستای افزایش همکاری ها داشته اند.
در این مدت بیش از یکصد هیات اقتصادی به اصفهان سفر کرده و تمایل خود را نسبت به توسعه همکاری دوجانبه و سرمایه گذاری در این استان بویژه در بخش آب به عنوان چالش اصلی استان اعلام کرده اند.
محورهای اصلی مذاکرات، نشست ها، سرمایه گذاری ها، قراردادهای هیات های خارجی و هیات های اقتصادی استان اصفهان در ارتباط با حوزه های انتقال فناوری، زیست محیطی، درمانی، طرح های آبی، حمل و نقل و تامین ماشین آلات سنگین بوده است.
برای سهولت سفر و تسهیل برپایی نشست ها، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان به عنوان محور اصلی و بنوعی برنامه ریز این مذاکرات مشخص و فعال شده است.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید