Performancing Metrics

پرداخت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های کوچک و متوسط | اتاق خبر
کد خبر: 366919
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 23:52
هزار طرح کوچک و متوسط صنعتی ومعدنی متوقف شده تا پایان مرداد ماه امسال ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

اتاق خبر: وزیر صنعت، معدن وتجارت در نشست خبری  به مناسبت هفته دولت در جمع اهالی رسانه با اعلام این خبر؛ افزود :  با هماهنگی با بانک های عامل ، همه ۷ هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی کوچک و متوسط تا پایان شهریور ماه امسال  تسهیلات دریافت خواهند کرد و احیای واحدهای راکد و افزایش میزان  تولید  این واحدها از مهم ترین اهداف اختصاص این تسهیلات است.

مهندس نعمت زاده  با بیان اینکه تا آخر امسال  بیش از ۴ هزار طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی تکمیل و راه اندازی می شود، گفت:  یک هزارو ۵۰۰ واحد تا آخر مرداد ماه  راه اندازی شد و ۱۵۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط  در هفته دولت به بهره بهره برداری می رسد.

وی هم چنین از اهتمام ویژه وزارتخانه صنعت ،معدن و تجارت در راستای تقویت «اقتصاد دانش بنیان» به عنوان یکی از طرح های دوازده گانه  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت  در ادامه گفت: بخش صنعت در سال ۹۱حدود ۱۰ درصد رشد منفی داشته که در سال ۹۳ این رشد به سمت مثبت تغییر یافته و به ۵.۶ درصد رسیده است البته سال ۹۴ به دلیل فشار رکود و کاهش نرخ تورم رشد این بخش معادل صفر بوده است و در سال ۹۵ رشد صنعتی به ۴.۲ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد : این وزارتخانه در حال حاضربیش از ۳۵ درصد اشتغال کشور را دربخش صنعت، معدن وتجارت  عهده دار است همچنین بیش از یک سوم تولید ناخالص ملی با فعالیت های این بخش محقق می شود.

محمدرضا نعمت زاده  درادامه در تشریح فعالیت های اقتصادی دولت طی ۳ سال گذشته گفت: در این مدت بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار توسط شورای عالی سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن وتجارت  به تصویب رسیده است که تنها طی ۵ماهه گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن تحقق یافته است که این موضوع نشان گر  این است که سرمایه‌گذاران خارجی بازار ما را به عنوان بازار مورد اطمینان قبول کرده‌اند.

به گفته وزیر صنعت، معدن وتجارت ؛ گستره فعالیت های وزارت صنعت، معدن وتجارت بسیار گسترده  است بطوریکه از موضوعات نظیر: بافت فرش دست بافت و فروش آن تا ساخت اجزاء میکرو الکترونیکی ، ساخت وسایل حمل و نقل ، فلزات اساسی نظیر : مس و آلومیینم ، صنایع لبنی و غیره به این وزارتخانه مربوط می شود.

مهندس نعمت زاده با تشریح فعالیت های دولت تدبیر و امید طی ۳ سال گذشته گفت: ایجاد فضای گفتمان در روابط خارجی و از بین رفتن فضای ظالمانه تحریم صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: در ترغیب مردم به مصرف کالاهای داخلی ، حمایت از تولید و تفهیم اینکه رونق تولید داخلی منجر به اشتغال زایی برای جوانان کشور می شود، نقش رسانه هایی نظیر صدا وسیما ، سایت های مجازی ، رسانه ها مکتوب و سایر رسانه ها برجسته می شود.

وی در ادامه گفت: رسانه ها  می بایست به جای تحلیل شخصی اطلاعات صحیح و درستی به مردم ومسئولین و تصمیم گیران بدهند.

منبع: اتاق اصناف 

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید