Performancing Metrics

کارخانه موزاییک صادراتی ایوان به بهره برداری رسید | اتاق خبر
کد خبر: 366981
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 07:44
همزمان با نخستین روز از ایام گرامیداشت هفته دولت، کارخانه تولید موزاییک صادراتی الرافدین در ایوان روز سه شنبه با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام به بهره برداری رسید.

اتاق خبر:این واحد تولیدی ظرفیت تولید 720 متر مربع موزاییک را در شبانه روز با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک دارد و 12نوع موزاییک را در انواع لاشه، جنگلی و خوردلانه تولید و به بازار عرضه می کند.
کارخانه موزاییک سازی الرافدین ایوان تنها با هدف صادرات راه اندازی شده است و محصولات تولیدی آن در بازار داخلی عرضه نمی شود بلکه از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر خواهد شد.
راه اندازی این واحد تولید زمینه اشتغال مستقیم 24 نفر را فراهم کرده و در مجموع 16 میلیارد ریال برای اجرای آن سرمایه گذاری شده است.
بنا بر اعلام مسئولان این واحد تولیدی، در صورت سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی فاز دوم این کارخانه نیز راه اندازی خواهد شد.

** افتتاح 11 پروژه برق رسانی در مناطق شهر و روستایی شهرستان ایوان
همچنین در آیینی با حضور استاندار ایلام، بهره برداری از 11 پروژه برق رسانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان ایوان نیز امروز آغاز شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام در این آیین گفت: عملیات اصلاح و توسعه شبکه برق روستای خرابانان سفلی، سراب ایوان، شهرک نبوت، روستای ساتیان، شورابه ترن، کل کل و مدرسه شهید قائم منتظر (عج) به بهره برداری رسید.
هادی شیرخانی افزود: احداث 2 هزار متر شبکه فشار ضعیف در نقاط شهری و روستایی، اصلاح و بهینه سازی 200 دستگاه چراغ روشنایی شهری، اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر روستاهای علمدار، کلان، سرتنگ علیا خوران و چوب گوهر علیا از جمله طرح هایی است که امروز در شهرستان ایوان به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: 13 میلیارد ریال در مجموع برای اجرای پروژه های برق رسانی در شهرستان ایوان سرمایه گذاری و هزینه شده است.

** بهره مندی 710 خانوار از شبکه آبیاری تحت فشار سد کنگیر
در نخستین روز از هفته دولت و با حضور استاندار ایلام یک هزار و 850 هکتار از اراضی روستاهای زرنه، کلان، شورابه، ترن و شاله شوری با 710 خانوار به سیستم آبیاری تحت فشار از محل سد کنگیر بهره مند شدند که اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح 95 میلیارد ریال است.
عملیات اجرای طرح سیستم آبیاری کلاسیک ثابت در بخشی از اراضی شهرستان ایوان با 57 درصد پیشرفت فیزیکی و 510 کیلومتر لوله گذاری از ابتدای مهر سال 94 آغاز شده است.
همچنین امروز سایت کشاورزی بان بکر در جهت توسعه کشت باغات انگور شهرستان ایوان نیز زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.

** 17 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار صرف گاز رسانی به روستاهای ایوان شد
طرح گازرسانی به روستاهای باباگیر، ترن، چهل زرعی، شورابه خوران، صداقت و ویله با جمعیت 34 خانوار و صرف 17 میلیارد و 500 میلون ریال اعتبار با 280 انشعاب و 23 کیلومتر شبکه توزیع به مرحله بهره برداری رسید.
هم اکنون در شهرستان ایوان با مجموع شش روستای مذکور، 52 روستای از نعمت گاز بهره مند هستند و تنها چهار روستا با جمعیت کمتر از 100 نفر از نعمت گاز بی بهره هستند.

** افتتاح ساختمان دامپزشکی ایوان
ساختمان دامپزشکی شهرستان ایوان با گستره 480 متر مربع شامل آزمایشگاه، درمانگاه، سردخانه نگهداری واکسن با چهار میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار در کمتر از یکسال احداث و در اولین روز از هفته دولت توسط استاندار ایلام افتتاح شد.
همزمان با هفته دولت بهره برداری از 30 طرح در بخش های صنعت، کشاورزی، آب و خاک، برق رسانی، آبرسانی و گازرسانی روستایی در شهرستان ایوان آغاز شد که برای اجرای این طرح ها 710 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
شهرستان ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید