Performancing Metrics

امسال تراز صادراتی کالا از مرز شلمچه از واردات پیشی گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 367044
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 14:20
فرماندار خرمشهر گفت: امسال برای نخستین بار تراز صادراتی کالا از مرز شلمچه از واردات پیشی گرفت.

اتاق خبر: ولی اله حیاتی در جلسه منطقه ای بررسی مشکلات صادرات از شهرهای مرزی و بندری استان خوزستان در فرمانداری آبادان با بیان اینکه ۹۰ درصد از کار صادارات و واردات کالای منطقه آزاد اروند از طریق بندر خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه انجام می شود، اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۲.۵ میلیون دلار صادرات کالا از طریق مرز بین المللی شلمچه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه فراهم سازی زیرساختهای لازم در مرز شلمچه توسط سازمان منطقه آزاد اروند به بهبود و افزایش سطح صادرات کالا از این مرز کمک کرده است، تصریح کرد: البته تا رسیدن به نقطه ایده آل و آرمانی هنوز فاصله داریم که برای بهبود این وضعیت موضوع رفع نواقص موجود در دستور کار سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفته است.

وی با قدرانی از تلاش اتاق بازرگانی خرمشهر و تجار و بازرگانان فعال این حوزه یادآور شد: به اذعان هیئت اعزامی وزارت کشور در هفته گذشته به خرمشهر، زیرساختها و امکانات موجود در مرز شلمچه زیرساختهایی منحصر به فرد است.

فرماندار خرمشهر گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال دروازه تجاریمان را در مرز شلمچه از دروازه مسافری به طور کامل مجزا کنیم و مبحث تجارت از مرز شلمچه را که توسط منطقه آزاد اروند اعمال مدیریت می شد را به طور کامل از بحث مسافری تفکیک کنیم.

حیاتی افزود: با ایجاد خروجی های متعدد در مرز تجاری شلمچه با کشور عراق زمینه ورود و خروج آسان کامیونها در این مرز را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به جلسه مشترک هفته آینده با طرف عراقی برای بحث و تبادل نظر و انجام هماهنگی های لازم در این زمینه اظهار کرد:  به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا روند توسعه صادرات از مرز شلمچه کند شود، با همکاری و هم افزایی بیشتر با سازمان منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن رفع گره های کوچک، تلاشمان بر رونق بیش از پیش صادرات کالا از این  مرز خواهد بود.  

وی تصریح کرد: با توجه به کوشش ما برای رفع نواقص احصاء شده از جلسات مختلف و اداره خوب فعالیتهای تجاری در مرز شلمچه و امکانات خوبی که در اختیار شرکتهای دپور کننده مصالح در مرز شلمچه مهیا شده، امسال افق روشنی را برای صادرات کالا در حوزه شهرستان خرمشهر پیش بینی می کنیم.

هندیجان زیر ساخت صادراتی ندارد

فرماندار هندیجان گفت نیز در این نشست با بیان اینکه در این شهرستان بیشتر بحث واردات کالا دنبال می شود، افزود: در تلاشیم تا زیرساختهای لازم برای صادرات را در هندیجان آماده کنیم.

سید مهران رفیعی با اشاره به اینکه پیشتر کار صادرات احشام، سنگ خام و محصولات سیفی از هندیجان به خارج از کشور انجام می شد، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا صادرات همه  نوع محصولات را از بندر هندیجان داشته باشیم و بتوانیم با کمک مسئولان مربوطه ضمن ارتقای بندر هندیجان در جهت توسعه صادرات و تسهیل امور مربوطه بکوشیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید