Performancing Metrics

دانش باید به صنعت نفوذ کند | اتاق خبر
کد خبر: 367051
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 14:58
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دانش باید به صنعت نفوذ کند تا فناوری های جدید تولید و کشور را به تولید پایدار برساند.

اتاق خبر: رمضانعلی صادق زاده  در سیزدهمین جلسه کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در اهواز اظهار کرد: بهره گیری از فناوری های نوین در واحدهای صنعتی خوزستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این زمان تنها صنایعی که بر مبنای پژوهش مسیر تکامل خود را طی می کنند می توانند موفق عمل کنند.

وی افزود: خوشبختانه در این زمان تحول بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است. دانش باید به صنعت رسوخ کند تا فناوری های جدید تولید شود و در انتها کشور نیز به تولید پایدار برسد.

صادق زاده تصریح کرد: تلاش های بسیاری باید صورت بگیرد تا پارک های علم و فناوری به پارکینگ علم تبدیل نشوند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد در آینده آمار شرکت های دانش بنیان بدهکار افزایش می یابد. برای بهبود این مسئله نیازمند افزایش تعداد این نوع شرکت ها نیستیم بلکه باید نوع فعالیت شرکت های دانش بنیان را به سمت و سوی صنعت سوق دهیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رسوخ علم و دانش در بخش صنعت ضروری است، گفت: تکنولوژی فعلی کشور صادراتی است و با این نوع سیستم نمی توان راه به جایی برد.  صنعت بدون نوآوری محکوم به نابودی است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: رشد بخش صنعت در سال ٩١ منفی درصد بوده که خوشبختانه این آمار در سال گذشته با وجود رکود حاکم بر این بخش به ۶.۵ رسید. در سال جاری نیز این آمار به ۲.۴ رسیده است. خوشبختانه حرکت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

صادق زاده اضافه کرد: فعالان بخش صنعت باید از فرصت های ایجاد شده در دوره پسابرجام استفاده بهینه را ببرند و حرکت های شاخصی در این خصوص انجام دهند. در این زمان دارای رتبه مناسبی در زمینه تولید در کل جهان هستیم اما باز هم نباید به این جایگاه بسنده کنیم.

وی گفت: یکی از اقدامات شایسته صورت گرفته در زمینه حل مشکلات بخش صنعت و رفع موانع تولید در این زمان این است که ۱۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی که در گذشته به سازمان های مالیاتی تعلق می گرفت از این پس برای انعقاد قرارداد به دانشگاه ها تعلق می گیرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید