Performancing Metrics

۱۵۴ پروژه جهاد کشاورزی در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 367093
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 19:16
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۵۴ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اتاق خبر: مجتبی مزروعی شامگاه سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۱۵۴ پروژه با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که برای هر پروژه حدود  ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ۱۰صنایع کشاورزی، یک امور اراضی، ۲ امورش آبزیان، ۱۰ امور باغبانی، یک امور زراعت، ۱۰۱ امور آب وخاک و امور فنی ومهندسی، یک امور نباتات، ۶ بهبود تولیدات گیاهی و۲۲ بهبودتولیدات دامی است که سبب اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۹ نفر غیرمستقیم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آنچه که به شدت در بخش کشاورزی به آن نیاز داریم تا بتوانیم بوسیله آن از بحران خارج شویم و استمرار و پایداری ایجاد کنیم سرمایه است، ادامه داد: توجه ما بر بخش بهره‌وری و توسعه کشت گلخانه‌ای بوده که همچنان از برنامه‌های اصلی ما نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ۱۵.۴ درصد در اقتصاد استان نقش دارد، عنوان کرد: بخش کشاورزی ۲۳ درصد ظرفیت اشتغال در استان ایجاد می‌کند و این حجم از ظرفیت اعتباری بین ۱۷ تا ۲۳ درصد را می‌طلبد. همچنین در برنامه پنجم توسعه اعتباری که به بخش کشاورزی اختصاص داده شد ۶.۸ درصد بود اما اعتباری که به بخش آب تخصیص داده شد ۳۳.۴ درصد بود که عمده آن صرف تامین و انتقال آب شرب شد.

مزروعی اضافه کرد: در دو سال گذشته در بخش کشاورزی با کاهش ۴۰ درصدی و ۱۰ درصدی سطح زیر کشت هندوانه و خربزه موفق شدیم ۶۷ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم و این نشان می‌دهد برای حل بحران آب یک عزم ملی لازم است.

وی با بیان اینکه به دلیل بی‌توجهی به بخش کشاورزی جمعیت روستایی به حاشیه شهر مهاجرت کردند، ادامه داد: این امر سبب شد تا علاوه بر افزایش حاشیه‌نشینی در مشهد، در سایر شهرستان‌ها نظیر سبزوار ، تربیت حیدریه و نیشابور نیز حاشیه‌نشینی شکل بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان صادرات مرغ و تخم‌مرغ استان در ۶ماهه دوم سال گذشته و شش ماهه نخست سال‌جاری ۴۸۰۰ تن گوشت مرغ و همچنین ۵۱ هزار تن تخم‌مرغ بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که دولت یازدهم آغاز به‌کار کرد قیمت مرغ بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان بود، در حالی که امروز این قیمت به تعادل رسیده است و از ۷۵۰۰ بیشتر نمی‌شود.

مزروعی با اشاره به اینکه  در گذشته کودهایی از چین وارد می‌شد که اثرگذاری مطلوبی نداشت، اظهار کرد: در حال حاضر این کودها از کشور هلند و بلژیک وارد می‌شوند که سبب بهره‌وری بیشتری شده است.

وی در خصوص اعتباراتی که قرار بود از سوی دولت در بحث انتقال آب با لوله تخصیص داده شود، بیان کرد: میزان این اعتبار ۲۰۰میلیاردتومان بود که همچنان حاصل نشده است و حتی در هفته گذشته استاندار خراسان رضوی این موضوع را با معاون اول رئیس جمهور در میان گذاشت و دولت قول داده است که گشایش اعتباری صورت گیرد و این اعتبار برای ما تامین شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید