Performancing Metrics

۱۹ پروژه آبی در سطح استان اردبیل مطالعه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 367094
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 19:23
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۹ پروژه آبی در گستره استان اردبیل مطالعه می‌شود.

اتاق خبر :داوود نجفیان صبح چهارشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های آبی اردبیل تصریح کرد: این ۱۹ طرح در شهرستان‌های گرمی، مشگین شهر، اردبیل، نمین، کوثر و خلخال در دستور کار قرار گرفته و با هدف تأمین نیاز آبی شهروندان روند مطالعات رو به اتمام است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تأکید کرد: در خلخال و کوثر، سدهای اندبیل، نیاخرم، هشتجین، سنگ آباد، نیلق، زوایه کرد، زرج آباد و مجره در دست مطالعه است.

وی اضافه کرد: در اردبیل و نمین سدهای نیارق، ننه کران، نمین، ایوریق، نشترود و کوهساره و در مشگین شهر سد اهل ایمان مطالعه می‌شود.

به گفته نجفیان در گرمی و بیله سوار نیز سدهای توسانلو، آزاد لو، سینه سر و ساری قمیش در دست مطالعه است؛ در عین حال مطالعه برخی از این سدها رو به اتمام بوده و به دنبال اخذ ردیف اعتباری جهت اجرا هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همچنین از قابلیت بهره‌برداری از هشت پروژه آبی خبر داد و متذکر شد: از جمله سد گیوی با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب به اتمام رسیده و به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به آبگیری اولیه این سد جهت ذخیره آبی اشاره و تصریح کرد: سد بفراجرد نیز با هدف تأمین آب شرب خلخال تا شهریورماه افتتاح می‌شود.

نجفیان به تکمیل خط انتقال آبرسانی، نمین، عنبران اشاره و تأکید کرد: همچنین آبرسانی اردبیل با اولویت مرکز استان در چند جبهه اجرا می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ابراز امیدواری کرد: اجرای برج آبگیر با هدف بهبود آب شرب اردبیل امسال تکمیل شود تا بتوان نسبت به برداشت آب از رقوم بالا اقدام کرد.

وی افزود: علاوه بر این ساماندهی و لایروبی دریاچه شهرک شهید غفاری مغان و ساماندهی رودخانه ارس در مسیر توپراق کنی و همچنین آبگیری سربد مغان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته نجفیان طرح جامع آبرسانی شهری و روستایی مشگین شهر نیز در چهار جبهه اجرا می‌شود و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید