Performancing Metrics

حراج خاکستر نویسنده معروف! | اتاق خبر
کد خبر: 367149
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 23:18
خاکستر جسد «ترومن کاپوتی» نویسنده «صبحانه در تیفانی» در اقدامی عجیب، با قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، «گاردین» نوشت: خاکستر باقی‌مانده از «ترومن کاپوتی» نویسنده آمریکایی رمان، نمایشنامه و فیلمنامه‌ در لس‌آنجلس چوب حراج می‌خورد.

خاکستر «کاپوتی» در یک جعبه ژاپنی حکاکی‌شده قرار دارد و ۳۲ سال پس از درگذشت این چهره مشهور در ماه سپتامبر به قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار به فروش گذاشته می‌شود.

«دارن جولین» که مدیر حراجی «جولین» لس‌آنجلس است، ‌ درباره این حراجی عجیب گفت: شاید این کار به مذاق بعضی از چهره‌های مشهور خوش نیاید، اما من ۱۰۰ درصد مطمئنم که «کاپوتی» خوشش می‌آید. او عاشق این بود که در رسانه‌ها خبرساز شود و اسمش را در روزنامه‌ها بخواند. من فکر می‌کنم او عاشق این حراجی می‌شود و همین امروز هم تیتر خبرها شده.

او در ادامه افزود: درباره این کار اصلا مشکلی ندارد چون کاملا با شخصیت و خواست «ترومن کاپوتی» تطابق دارد. «ترومن» خودش گفته بود که دوست ندارد خاکسترش را روی تاقچه نگه دارند. بنابراین این حراجی یک نوع احترام به خواسته اوست. این فقط پیش‌ بردن ماجراجویی‌های «ترومن کاپوتی» است.

پیش‌بینی می‌شود این جعبه چوبی و محتویات آن به قیمت ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار و حتی بیشتر خریداری شود.

«ترومن کاپوتی» متولد سال ۱۹۲۴ در لوییزیانا بود. او نوشتن را در سن ۱۱ سالگی شروع کرد و کارش را به عنوان مسئول کپی در «نیویورکر» شروع کرد. اولین رمانش «صداهای دیگر، اتاق‌های دیگر» بود اما او با «در کمال خونسردی» به شهرت رسید.

«کاپوتی» دوست «تنسی ویلیامز» بود اما این دوستی با موفقیت رمان «صبحانه در تیفانی» کمرنگ شد. این رمان در سال ۱۹۶۱ توسط «بلیک ادواردز» مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت. «آدری هیپبورن» یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌هایش را در این فیلم جلو دوربین برد.

«کاپوتی» شش سال را صرف نگارش کتاب «در کمال خونسردی» کرد که برگرفته از خبر واقعی قتل‌عام یک خانواده در کانزاس است. او زمان زیادی را صرف مصاحبه با شاهدان و دو قاتل و بررسی گزارش پلیس می‌کند. این کتاب در سال ۱۹۶۵ با تیراژی میلیونی برای او شهرت، موفقیت و ثروت به همراه می‌آورد.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید