Performancing Metrics

حیوانات خانگی پیشتاز گیشه سینمای جهان | اتاق خبر
کد خبر: 367150
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 23:25
انیمیشن موفق «زندگی مخفی حیوانات خانگی» با صداپیشگی لوییس سی. کی. و کوین هارت با کسب ۴۵ میلیون دلار درآمد در ۵۳ بازار بین‌المللی، رتبه نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس تعطیلات آخر هفته را به خود اختصاص داد.

به گزارش اتاق خبر، «زندگی مخفی حیوانات خانگی» کمدی ۷۵ میلیون دلاری که محصول مشترک دو استودیوی «ایلومینیشن انترتینمنت» و «یونیورسال» است، با حدود ۶۷۵ میلیون دلار فروش جهانی به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اکران تابستان بدل شده است.

موفقیت این انیمیشن کمدی در گیشه و همچنین استقبال نسبی منتقدان باعث شده سازندگان «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (The Secret Life of Pets) دنباله‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند و مقدمات ساخت قسمت دوم این انیمیشن را فراهم کنند.

یکی از شاخص‌ترین موفقیت‌های این انیمیشن با اکران در سینماهای روسیه رقم خورد؛ جایی که فروش افتتاحیه «زندگی…» از مرز ۱۹ میلیون دلار عبور کرد و در ادامه، با استقبال سینماروها در کشورهای کرواسی، استونی،یونان، لبنان و پرتغال روبه‌رو شد. از این هفته نیز، سینماهای برزیل، اندونزی و فیلیپین این انیمیشن محبوب را روی پرده می‌برند.

فیلم ابرقهرمانی «جوخه انتحاری» جدیدترین محصول مشترک استودیوی «دی سی» و «برادران وارنر» که هفته گذشته صدرنشین باکس آفیس جهانی بود، از جمعه تا پایان روز یکشنبه گذشته به فروشی برابر با ۳۸ میلیون دلار در سینماهای سراسر دنیا دست یافت و فروش خارجی خود را بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رساند. همزمان، مجموع فروش داخلی و خارجی فیلم از ۵۷۲٫۷ میلیون دلار عبور کرده است. ویل اسمیت، مارگوت رابی، جرد لتو، وایولا دیویس، اسکات ایست‌وود و … گروه اصلی بازیگران «جوخه انتحاری» را تشکیل می دهند.

رتبه سوم نیز به اکشن جنایی «Line Walker» جدیدترین تولید سینمای هنگ کنگ اختصاص یافت که با ۱۶٫۵ میلیون دلار فروش آخر هفته، کل فروش خارجی خود را به ۷۱٫۳ میلیون دلار رساند. این فیلم به کارگردانی جز بون با اقتباس از یک سریال کارآگاهی هنگ کنگی جلوی دوربین رفته است.

همچنین، دو فیلم «پیشتازان فضا: دیگر سو» و «جیسن بورن» حدود ۱۱٫۳ میلیون دلار در سه روز آخر هفته فروختند و به صورت مشترک در رتبه چهارم قرار گرفتند. در حال حاضر، فروش خارجی جدیدترین دنباله «پیشتازان فضا» از ۲۳۱ میلیون دلار عبور کرده و پنجمین قسمت از سری فیلم‌های اکشن «بورن» نیز کل فروش خود در باکس آفیس جهانی را به ۲۷۸٫۸ میلیون دلار رسانده است.

پنجمین بازسازی درام تاریخی «بن هور» نیز با ۱۰٫۷ میلیون دلار فروش افتتاحیه در بیش از ۲۰ بازار بین‌المللی، رتبه پنجم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد که شکستی مفتضحانه برای سازندگانش به شمار می‌رود. این فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری به صورت مشترک توسط دو استودیوی «پارامونت» و «متروگلدوین‌مایر» روانه پرده سینماها شده است.

منبع: آی سینما

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید