Performancing Metrics

حفاظت از حریم شخصی در 5 قدم | اتاق خبر
کد خبر: 367167
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 01:37
حضور در فضای مجازی نیازمند حفظ حریم شخصی برای کاربران است، پس آموختن روش های حفظ این حریم بسیار سودمند خواهد بود.

به گزارش اتاق خبر، کارشناس حوزه امنیت، مارک وینستین چند روش ساده را برای حفاظت از حریم شخصی در دنیای مجازی پیشنهاد کرد. با انجام این روش های ساده می توانیداز اطلاعات خود در این فضا محافظت کنید.

1 .با مرورگر امن وب گردی کنید.

ساختار همه مرورگرها به یکدیگر شبیه نیست. در اولین گام، به قسمت تنظیمات privacy setting  مرورگر خود بروید و امنیت آن را بالا ببرید. همچنین باید بدانید که مثلا مرورگری مانند کروم تاریخچه وبگردی شما را نگه می دارد. برخی مرورگر ها مانند تور هیچ ردی از شما در اینترنت باقی نمی گذارند.

2 . مراقب آنچه جستجو می کنید، باشید.

سابقه جستجوی شما در گوگل، تاریخچه اطلاعاتی از شما می سازد که شاید بعدها در اختیار شرکت ها و حتی دولت ها قرار گیرد.

3 .اپلیکیشن واتس اپ آنطور که فکر می کنید، امن نیست.

برای میلیون ها نفر در جهان، اپلیکیشن واتس اپ، به عنوان اپلیکیشنی که تمام چت ها را رمزگذاری می کند ، شناخته می شود.اما ای کاش این اپلیکیشن همانطور که اعلام کرد تمام مکالمات را رمزگذاری می کرد، البته احتمال هک آن کم است ، چون واتس آپ از سیستم رمزگذاری جهانی استفاده می کند .
 
4. از فضای ذخیره ابری رمزگذاری شده استفاده کنید.

مطمئناً اپلیکیشن های زیادی برای ذخیره فایل ها در فروشگاه های نرم افزار یافت می شود اما مهم این است که اطلاعات شما امن بماند. به عنوان مثال اپلیکیشن " spider oak " تمام فایل های شما را در گوشی شما رمزگذاری می کند و سپس آن را بر روی مرکز داده های خود آپلود می کند. لازم است بدانید این اپلیکیشن محبوب ادوارد اسنودن برای ذخیره فایل هاست.

5.شبکه های اجتماعی به دلایل مختلف از اطلاعات شما استفاده میکنند.

فیسبوک هرگز کتمان نمی کند که به جهان باز و انتشار اطلاعات بدون هیچ مرز و محدودیتی باور دارد. چنین سیاستی  منجر به ورود به حریم خصوصی افراد برای استفاده از ترفندهای تبلیغاتی  و حتی امنیتی شده است. این امر برای کنترل نیاز های جوامع هدف صورت میگیرد.


منبع: The mirror

باشگاه خبرنگاران جوان

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید