Performancing Metrics

هزینه کنسرت برای یک خانواده 4نفره چقدر تمام می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 367171
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 02:07
این روزها و با گران شدن هر چه بیشتر بلیت کنسرت ها هر فردی با هر طبقه ای توان حضور درکنسرت ها را ندارد.

به گزارش اتاق خبر، کنسرت های موسیقی درحالی یکی پس از دیگری برگزار می شود که قیمت بلیت های آن ها بسیار بالا است و تمامی قشرهای درآمدی جامعه توان خرید چنین بلیت هایی را ندارند.

 

به طور یقین سالن اجرا، درجه خواننده و میزان شهرت و محبوبیت او در تعیین قیمت بلیت های کنسرت تأثیر می گذارد به نحوی که هر چقدر خواننده مور نظر شناخته شده تر باشد قیمت بلیت های کنسرت او گران تر است و هر چقدر ظرفیت کمی والبته درجه  کیفی سالن نیز در سطح مطلوب تری قرار داشته باشد مهر تأییدی بر افزایش قیمت بلیت ها می خورد.

چند نفر می توانند به کنسرت بروند؟ /قیمت بلیت های یک اجرای زنده چگونه تعیین می شود؟ + عکس///////////////ارسال نشود
 
در روند برگزاری یک کنسرت موسیقی هزینه های بسیاری از جمله مبلغ توافقی پرداختی تهیه کننده به خواننده برای هر نوبت اجرا ، دستمزد نوازنده ها و بخش دیگر از هزینه ها نیز وجود دارد که تمامی این موارد به علاوه انگیزه کسب سود و منفعت هر چه بیشتر از سوی تهیه کننده ها، دست به دست هم می دهد تا در برخی موارد حتی شاهد فروش بلیت 190 هزار تومانی برای کنسرت یک گروه موسیقی خارجی در تهران باشیم.
 
بلیت های یک کنسرت به طور معمول و در حالت میانگین از 40 تا 130 هزار تومان به فروش می رسد که در بسیاری از موارد و با اقدامی که می توان از آن کسب سود بیشتر نام برد، این رقم ها از 45 تا 140 یا 150 هزار تومان هم می رسد.
 
یکی از محورهای قابل توجه در قیمت گذاری بلیت های یک کنسرت بر حسب جایگاه صندلی است که فرد خریداری می کند به گونه ای که هر چقدر قیمت بلیت پایین تر باشد فرد به انتهای سالن نزدیک تر و از خواننده و فضای اجرا دورتر می شود اما درمقابل، فردی که بلیت 130 هزار تومانی خریداری می کند یا در ردیف دوم قرار می گیرد یا در نهایت یکی دو ردیف عقب تر از ردیف اختصاصی می نشیند. 
 
باید توجه داشته باشیم که سالن های برگزاری کنسرت در حالی رقم های نجومی برای اجاره یک شب به تهیه کننده ها اعلام می کنند که برخی از آن ها کیفیت صوتی خوبی به خواننده و مخاطب او ارائه نمی دهند و حتی هنگام پایان برنامه به منظور جلوگیری از خراب شدن احتمالی آسانسورها، آن ها را می بندند تا مردم مجبور شوند راه های طولانی و پر پیچ و خم را با قدم های پیاده طی کنند تا از سالن اصلی خارج شوند.
 
اگر فردی برای حضور در یک کنسرت موسیقی بخواهد یک جایگاه معمولی را انتخاب کند که در عین حال قیمت آن نیز متعادل تر باشد، باید یک بلیت تقریباَ 80 هزار تومانی خریداری کند. 

 

چند نفر می توانند به کنسرت بروند؟ /قیمت بلیت های یک اجرای زنده چگونه تعیین می شود؟ + عکس///////////////ارسال نشود

به طور یقین فردی که به کنسرت می آید برای سپری کردن اوقات خود همراه با اعضای خانواده یا دوستانش به این محل قدم می گذارد که در این صورت تعداد بلیت ها از یک نفر بالاتر می رود و برای یک خانواده 4 نفره رقمی حدود 320 هزار تومان تعیین می شود.
 
قیمت بلیت های کنسرت جدا ازمبلغی است که چنین خانواده ای برای صرف شام در کنار یکدیگر و یا خرید بنزین برای خودروی مورد استفاده خود هزینه می کنند. 
 
با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که تنها قشر خاصی از جامعه توانایی حضور درکنسرت ها را دارند و در این روند پدر خانواده ای که حقوق ناچیزی دریافت می کند و نگران پرداخت اجاره خانه در سر ماه، تأمین لوازم مورداستفاده خانواده و خرج منزل به طور  کلی است، نمی تواند از اجرای زنده موسیقی به عنوان یکی از اقلام هنری در سبد خانوار خود نام ببرد.
 
گزارش از: بهاره کنجکاوفرد

 

میزان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید