Performancing Metrics

استان مرکزی بستر مستعدی برای ژئو توریسم و ژئوپارک است | اتاق خبر
کد خبر: 367227
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 08:39
معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: استان مرکزی بستر مستعدی برای ایجاد و توسعه ژئوتوریسم و ژئوپارک است.

اتاق خبر:محمد تقی کره ای روز چهارشنبه در سفر به استان مرکزی در حاشیه دیدار با استاندار افزود: ده منطقه شاخص با پدیده های خاص زمین شناختی در استان مرکزی وجود دارد که قابلیت معرفی ژئوتوریسم و ژئو پارک را دارد.
وی توضیح داد: این مناطق بیشتر در زمره غارهای طبیعی خاص و لکه های زمین شناختی با ویژگی های برجسته هستند که در حوزه شمالی و جنوبی این استان پراکندگی دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اضافه کرد: استان مرکزی رنگین کمانی از مواد معدنی شناخته شده و از گنجینه های ذخایرمعدنی است که بر روی کمربند زمین شناسی شمال جنوب قرار گرفته و ارزش های معدنی این خطه باید در سایه سیاست های اصولی به تولید ثروت و ارزش افزوده بیانجامد.
کره ای اظهار کرد: این استان از نظر ذخایر معدنی در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد و در حوزه تولید مواد معدنی در جایگاه دهم است و بیش از یک میلیارد تن انواع ذخایر معدنی در آن کشف شده است.
وی گفت: سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه معدنی تقویت و تکمیل حلقه های آخر فراوری مواد معدنی است چرا که با خود ارزش افزوده و ثروت و اشتغال به همراه دارد.
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بیان کرد: راهبرد اولویت دار این سازمان در حال حاضر بر اکتشاف عناصر استراتزیک و کانسرهای پنهان قرار دارد.
کره ای ادامه داد: شهرستان محلات در استان مرکزی به عنوان قطب تولید سنگ های تزئینی و ساختمانی است که سنگ های فرآوری شده آن از مرغوبیت خاصی برخوردار است و بایستی به بهترین شکل از این ظرفیت بهره گیری اصولی شود.
وی افزود: سفر به استان مرکزی به مناسبت هفته دولت و ارزیابی پتانسیل های معدنی به عنوان پدیده های زمین شناختی جذاب و همچنین معضلات و مخاطرات انجام شده است.
477 معدن فلزی و غیر فلزی و مصالح ساختمانی در استان مرکزی وجود دارد که 320 معدن با ظرفیت کامل فعالیت دارند.
اشتغال مستقیم ایجاد شده در معادن استان مرکزی سه هزار و 500 نفر و اشتغال غیر مستقیم حدود 40 هزار نفر است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید