Performancing Metrics

افتتاح 517 طرح عمرانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اردبیل | اتاق خبر
کد خبر: 367231
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 09:10
به مناسبت هفته دولت عصر چهارشنبه در آئینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 517 طرح عمرانی، فرهنگی و اقتصادی استان اردبیل و مجتمع فرهنگی و ورزشی ایثار شهر اردبیل به صورت متمرکز به بهره برداری رسید.

اتاق خبر:علی جنتی در آئین افتتاح و پرده برداری از این طرح ها در مجتمع فرهنگی و ورزشی ایثار اردبیل گفت: افتتاح متمرکز طرح های مختلف در این مکان مزین به نام ایثارگران، اقدامی پسندیده است چون همه توفیق های نظام اسلامی در شکل گیری انقلاب و پیروزی دفاع مقدس مرهون خون بابرکت شهدا و فداکاری ایثارگران است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای دولت، خدمات شهیدان رجایی و باهنر را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی برجسته و ممتاز توصیف کرد و افزود: در حالیکه قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از مردم در زندان های رژیم شکنجه می شدند شهید رجایی نیز به خاطر تسلیم ناپذیری و مقاومت هایش بیش از یکسال، زندان انفرادی را تحمل می کرد.
جنتی اظهار کرد: آن بزرگوار بعد از انقلاب اسلامی نیز با تمام توان در خدمت نظام اسلامی بود و شهید باهنر نیز در دوره مبارزات پیش از انقلاب اسلامی با همراهی آیت الله شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی منشا خدمات موثر بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در اخلاص و فداکاری شخصیتی کم نظیر بود.
او بیان کرد: ایثارگران مشعل های درخشان و هادیان راه راست هستند و در حالیکه در محیط های پیشرفته مانند بلژیک و فرانسه انفجارهایی صورت می گیرد، به رغم تلاش دشمن برای نفوذ، تخریب و ایجاد انفجار در کشور ما به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت و هوشیاری نیروهای نظامی، دشمن از دستیابی به هدف های شوم خود ناکام مانده است.
جنتی گفت: دولت تدبیر و امید زمانی روی کار آمد که تحریم ها فشار می آورد و با عمل نکردن سیستم بانکی، امکان تجارت خارجی وجود نداشت و اگر آن شرایط ادامه می یافت مانند عراق دوره صدام حسین، وضعیت نفت در برابر غذا را تجربه می کردیم.
وی افزود: خوشبختانه با تدبیر و امید دولت یازدهم، رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی و هیات مذاکره کننده، عمده تحریم ها برداشته و بیش از 600 گشایش اعتبار برای خریدهای خارجی در کشور محقق شده است.
وی اظهار کرد: در سایه تلاش دولت دکتر روحانی، فروش نفت از یک میلیون بشکه در روز به 2 میلیون و 560 هزار بشکه افزایش یافته است اما در سال قبل به دنبال کاهش قیمت نفت در جهان، درآمد ما کاهش یافت و کاهش قیمت نفت، بسیاری از کشورها را دچار مشکلات داخلی و کسری بودجه کرد.
جنتی بیان کرد: با این اوصاف در ایران اسلامی با تدبیر دولت یازدهم مشکل خاصی ایجاد نشد و تورم کاهش یافت و امسال نیز برای پایان دادن به رکود تلاش می شود و امیدواریم با همت مردم به این هدف مهم دست بیابیم.
او ادامه داد: بنابر اظهار استاندار اردبیل بسیاری از تعهدات سفر هیات دولت به این استان مربوط به سال 93 محقق شده است و طرح راه آهن میانه - اردبیل که تنها طرح باقیمانده از تعهدات آن سفر است باید با تلاش و پیگیری دولت به نتیجه برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استان اردبیل سابقه ای بیش از چهارهزار سال دارد و به لحاظ آثار فرهنگی و تمدنی زیاد و مفاخر فراوان در رشته های مختلف حائز اهمیت است و باید بیشتر به این استان توجه شود.
در پایان این آئین با اهدای نشان مهر سلاطین صفوی به عنوان نماد روز اردبیل، تندیس استاد یحیوی تاج الشعرای ادبیات مراثی کشور و مجموعه ای از آثار هنری ودود موذن زاده پیکرتراش و هنرمند نامدار اردبیلی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی قدردانی شد و همچنین از او درخواست شد برای درج چهارم مردادماه به عنوان روز اردبیل در تقویم کشور تلاش کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید