Performancing Metrics

کاهش سه درصدی نرخ بیکاری اولویت دولت در کهگیلویه و بویراحمد است | اتاق خبر
کد خبر: 367295
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 18:16
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری اولویت دولت تدبیر و امید برای بهبود معیشت مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 است.

اتاق خبر: علی ربیعی  در جمع خبرنگاران در یاسوج با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای کاهش نابرابری ها و توازن منطقه ای اظهار داشت: تولید 25درصدی نفت کشور، داشتن 10درصد از منابع آبی ایران و جنگل ها و مراتع سرسبز از ظرفیت های این استان برای ایجاد فرصت های شغلی است.
وی تشکیل هسته های کارآفرینی، پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات بانکی صندوق امید و کارآفرینی و شروع عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی رفاهی تامین اجتماعی با 2 هزار فرصت شغلی از برنامه های دولت برای کاهش بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تیم اقتصادی دولت از روز گذشته وارد این استان شده و امروز با اعزام معاون های اقتصادی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به شهرستان ها برای بررسی ظرفیت ها و موانع اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی خواهند کرد.
ربیعی تصریح کرد: برای جمع بندی و برنامه ریزی دقیق در راستای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در این استان روز شنبه ششم شهریور شورای عالی اشتغال در تهران تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: توجه به صنعت اشتغالزای گردشگری از جمله مهمترین برنامه های در دست اجرا برای تحقق این امر است.
وی با اشاره به قابلیت های گردشگری طبیعی کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: جذب گردشگر در مجتمع های بومی و در دل طبیعت به جای ساخت هتل های پنج ستاره برنامه دولت در کهگیلویه و بویر احمد است.
وزیرتعاون، کار، رفاه اجتماعی تصرح کرد: محرومیت منطقه و بالا بودن نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویر احمد سبب شده دولت توجه ویژه ای برای ایجاد اشتغال در این استان داشته باشد.
نرخ بیکاری در استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 17درصد است.
این درحالی است که میانگین شاخص بیکاری کشور 11درصد است.
بالا بودن نرخ بیکاری سبب شده سرانه درآمد مردم این خطه 60درصد میانگین کشور باشد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید