Performancing Metrics

کارخانه فولاد کویر دامغان به بهره برداری رسید | اتاق خبر
کد خبر: 367297
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 18:37
در سومین روز هفته دولت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن وتجارت و شماری ازمسئولان استان سمنان کارخانه فولاد کویر شهرستان دامغان به بهره برداری رسید.

اتاق خبر: کارخانه فولاد کویر دامغان در زمینی 100 هکتاری با 503 هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال ریالی و ارزی در 2 بخش ذوب و ریخته گری و احیا فعالیت خود را آغاز کرد و بخش نورد و احیا را در حال احداث دارد.
به گفته مدیرعامل این کارخانه ظرفیت تولیدی بخش های ذوب و ریخته گری سالانه 300 هزار تن با اشتغالزایی 150 نفر است که با راه اندازی بخش های بعدی اشتغالزایی این واحد تا 600 نفر افزایش می یابد.
برای احداث و تکمیل واحد فولاد کویر دامغان در دولت تدبیر و امید مراحلی مانند ساخت سوله ذوب به مساحت 20 هزار مترمربع، سوله انبار به مساحت 2 هزار مترمربع، سالن تاسیسات به مساحت 500 مترمربع، مخزن 5 هزار مترمکعبی بتنی برای ذخیره آب و اسکلت ساختمان اداری به مساحت 2 هزار مترمربع به انجام رسیده است.
واحد تولیدی فولاد کویر دامغان تاکنون برای راه اندازی و آغاز به کار هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده و تمام مراحل احداث و راه اندازی با استفاده از سرمایه بخش خصوصی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد کویر دامغان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: تامین منابع آبی مهم ترین نیاز صنایع در استان سمنان و به ویژه صنعتی مانند فولاد است.
مهدی رنجبری تاکید کرد: امکان سرمایه گذاری بیشتر از سوی سرمایه گذارای و فعالان بخش خصوصی در بخش صنعت برای رونق اقتصادی کشور و اشتغالزایی وجود دارد و در استان سمنان زمین به حد کافی برای واگذاری برای تولید هست.
وی تاکید کرد : طرح های توسعه بیشتر صنایع در استان سمنان نیازمند تامین منابع آبی است که دراستان با محدودیت هایی همراه است و در صورت تامین شدن این مساله، اشتغال و رونق قابل توجهی در استان سمنان محقق می شود.
وی با بیان این که زیرساختهای انرژی، زمین و سرمایه نیازهای اصلی سرمایه گذاران بخش تولید است، افزود: انرژی برق، زمین و سرمایه گذاری برای رونق بیشتر صنعت در استان سمنان فراهم است و تنها نیاز در این حوزه تامین منابع آبی بیشتر است.
این سرمایه گذار بخش خصوصی با اشاره به اینکه در مرحله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، تفسیر قانون باید به سود تولیدکننده باشد تا رونق تولید در کشور نتیجه بخش باشد، افزود: مسایلی مانند تهاتر در اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکنندگان لحاظ نمی شود که برای آنان مشکلاتی به همراه دارد و تولیدکننده باید هفت خوان سختی برای رسیدن به حقوق خود طی کند.
وی با اشاره به اطلاع سرمایه گذاران از مشکلات دولت در تامین سرمایه برای بخش صنعت و معدن، یادآور شد: فعالان بخش خصوصی در حوزه تامین سرمایه برای حوزه صنعت، می دانند منابع مالی دولت محدودیت هایی برای ارایه تسهیلات دارد و اگر این محدودیت ها نباشد، دولت بیشتر به کمک صنعت خواهد شتافت.
مدیرعامل شرکت فولاد کویر دامغان در استان سمنان با اشاره به این که برای راه اندازی این واحد صنعتی کمک های قابل توجهی از سوی مسئولان استان شده است، تصریح کرد د: هماهنگی بین سازمانهای دولتی برای کمک به صنایع و سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان سمنان در زمان حاضر بسیار مطلوب است و کمک های لازم به سرمایه گذاران انجام می شود.
وی با اشاره به این که واحد فولاد کویر دامغان برای اجرای طرح های توسعه به تسهیلات قابل توجهی نیازمند است که از سوی بانکهای عامل در استان سمنان قابل ارایه نیست و باید به صورت کشوری تامین شود، هماهنگی و همکاری های لازم در این بخش را برای تامین خواسته های تسهیلاتی فولاد کویر دامغان خواستار شد.
رنجبری تاکید کرد: برای راه اندازی واحد فولاد کویر دامغان، اخذ مجوز از سازمانهای دولتی مانند حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکتهای آب و برق و جهادکشاورزی ضروری بود که در ارایه این مجوزها نیز همکاریهای خوبی در استان سمنان انجام شد که این همکاری ها باعت سرعت بخشی به روند کاری راه اندازی این واحد شد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید