Performancing Metrics

سئول: کره جنوبی به تلاش ها برای تشدید تحریم ها علیه کره شمالی ادامه می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 367328
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 23:24
در پی آزمایش یک فروند موشک بالستیک از روی زیردریایی توسط کره شمالی، سئول اعلام کرد که همه تلاش خود را برای تشدید تحریم ها علیه این کشور بکار می گیرد.

اتاق خبر: کره شمالی دیروز چهارشنبه اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن کرد که این آزمایش توسط کشورهای مختلف با واکنش های شدیدی همراه بود.
وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت مجدد این آزمایش، اعلام کرد که کره شمالی با دست زدن به چنین اقداماتی، مسیر خودفروپاشی را دنبال می کند.
بیانیه تصریح می کند که تنها راه برون رفت از مشکلات این است که کره شمالی به شکلی قابل تایید، برنامه هسته ای و تسلیحاتی خود را کنار بگذارد.
وزارت امور خارجه کره جنوبی تاکید کرده است که تلاش ها برای همراه کردن جامعه بین المللی به منظور اجرای تحریم های سخت تر علیه کره شمالی افزایش خواهد یافت.
این در شرایطی است که در توکیو؛ وزیران خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی خواستار توقف این پرتاب ها و رها کردن برنامه هسته ای شده اند و در سئول نیز مسئولان ارشد کره جنوبی بر مذاکرات هسته ای سه کشور یاد شده بر حراست از صلح و ثبات و امنیت منطقه تاکید کرده اند.
کره جنوبی می گوید که به دنبال پرتاب موشکی اخیر، مباحثات در شورای امنیت سازمان ملل برای یافتن راه های لازم با هدف پاسخگویی به تهدیدهای موشکی کره شمالی آغاز شده است.
این کشور می افزایدکه کره شمالی تحرکات خطرناک خود را به حد اعلی رسانده و تمامی قطعنامه ها و مقرراتی که این کشور را از چنین اقداماتی باز می دارد، نقض کرده است.
از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده است که ظاهرا کره شمالی عصبانیت خود را از رزمایش «اولچی فریدام» آمریکا و کره جنوبی که از روز دوشنبه برای دو هفته آغاز شده، نشان داده است.
بر اساس گزارش ها، در مرزهای دو کره نیز تدابیر امنیتی تشدید شده و نیروهای نظامی کره شمالی حضور قویتری در این منطقه دارند و کره جنوبی هم اعلام کرده است به تحرکات پیونگ یانگ پاسخ بسزایی می دهد.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی نیز ساختار تصمیم گیری از سوی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را غیرخردمندانه خوانده و تاکید کرده است، تحت هیچ عنوانی معلوم نیست اقدام بعدی ضد امنیتی این کشور چه خواهد بود و برای همین ارتش و ملت باید آماده باشند.
وی افزود که نظام دیکتاتوری یک مرد بر کره شمالی یک چالش بزرگ برای همه است و این می تواند خطر فروپاشی را برای آن کشور در برداشته و ناآرامی هایی را در آن کشور به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید