Performancing Metrics

ظریف در راس هیاتی بزرگ وارد شیلی شد | اتاق خبر
کد خبر: 367336
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 11:13
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین دقایق چهارشنبه به وقت محلی - صبح پنجشنبه به وقت تهران - در راس هیاتی 120 نفره وارد سانتیاگو پایتخت شیلی شد تا دوره ای جدید از روابط سیاسی و اقتصادی را با پیشرفته ترین کشور آمریکای لاتین آغاز کند.

اتاق خبر: این سفر چند ماه پس از گشایش سفارت شیلی در تهران صورت می گیرد که از سال 1359 تعطیل شده بود.
این نخستین سفر محمد جواد ظریف در مقام وزیر امور خارجه به شیلی و چهارمین مرحله از سفرش به شش کشور آمریکای لاتین است.
وی طی روزهای اخیر به ترتیب از کوبا، نیکاراگوئه و اکوادور دیدار کرده و قرار است پس از شیلی به بولیوی و ونزوئلا برود.
ظریف که هیاتی مرکب از بیش از 80 تن از مدیران و مسوولان اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی، شماری از مقامهای سیاسی و تعدادی از خبرنگاران رسانه های جمعی را هدایت می کند، در سفر چندساعته خود به شیلی برنامه های فشرده ای دارد.
او روز پنجشنبه در همایش بررسی فرصت های اقتصادی مشترک ایران و شیلی شرکت می کند. این همایش با سخنان او و همتای شیلیایی اش گشایش خواهد یافت.
دیدارهای جداگانه با خانم میچل باچلت رییس جمهوری، رییس مجلس نمایندگان، وزیر امور خارجه، چند سناتور و امضای یادداشت تفاهم برقراری مکانیسم مشورتهای سیاسی از دیگر برنامه های او است.
ظریف که پس از پروازی 5 ساعته از کیتو پایتخت اکوادور به شیلی آمده و هنوز خستگی سفرهای مکرر فشرده یک روزه در هر کشور و پروازهای طولانی از تن او و هیات همراه خارج نشده است، حوالی ساعت 17 به وقت محلی از سانتیاگو به سوی بولیوی پرواز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

95102

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید