Performancing Metrics

وزیر کشور از جزیره آشوراده بازدید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 367417
تاریخ انتشار: 5 شهریور 1395 - 12:19
وزیر کشور پس از حضور در بندرترکمن از جزیره آشوراده و طرح پرورش ماهیان خاویاری بازدید کرد.

اتاق خبر:عبدالرضا رحمانی فضلی بعد از ظهر پنج شنبه در نخستین روز از سفره پنج روزه خود به گلستان از جزیره آشوراده بازدید کرد.

وزیر کشور پس از بازدید از سایت پرورش میگوی گمیشان به جزیره آشوراده رفت تا از پروژه پرورش ماهیان خاویاری در محیط محصور (پن) بازدید کند.

مدیرکل شیلات گلستان در این باره گفت: مطالعات امکان سنجی انجام شده و با توجه به ظرفیت منحصربه فرد سواحل استان پرورش ماهیان خاویاری در محیط محصور در دستور کار قرار گرفته است.

سید جواد قدس علوی افزود: برای سال اول تولید ۲۰۰ تن ماهی خاویاری برنامه ریزی شده که با همکاری جهاد نصر این پروژه در مجاورت جزیره اشوراده اجرایی شده است.

وی به مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گمیشان هم اشاره و تصریح کرد: این مجتمع در سطح ۵۰۰ هکتار برنامه ریزی شده که در فاز نخست ۲۲۰ هکتار آن اجرایی شده و در افق ۱۴۰۴ هزارتن گوشت و ۴۰۰ تن خاویار در آن تولید خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در سواحل گمیشان نتایج خوبی در پرورش میگو گرفتیم و امیدواریم امسال با اجرای طرح پرورش ماهی در قفس نیز در بخش ماهیان خاویاری موفق باشیم.

مدیرکل شیلات گلستان پرورش ماهی در قفس را نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: این طرح در استان ما به علت کم‌عمق بودن ساحل به خوبی جوابگو بوده و قسمتی از معضل بیکاری را مرتفع خواهد کرد.

قدس علوی یادآور شد: وجود ۱۰۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان، خلیج گرگان به مساحت ۴۰ هزار هکتار، تالاب‌های بین‌المللی، رودخانه‌ها، بیش از ۲۰ هزار حلقه چاه‌مجاز با پروانه برای استفاده دو منظوره کشاورزی و شیلات، بیش از هشت هزار چشمه و ... ظرفیت‌های بکر گلستان هستند که می‌توان با سرمایه‌گذاری در هر بخش، سودآوری برای مملکت و اشتغال برای جوانان را فراهم کرد.

شایان ذکر است طرح گردشگری آشوراده جزو ۱۲۱ پروژه سفر رئیس جمهور به گلستان بود که طرح مطالعات آن تدوین شد و چندی پیش سازمان حفاظت از محیط زیست با کلیات آن موافقت کرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید