Performancing Metrics

محور مذاکرات «محمد جواد ظریف» و «میشله باچلت» در سانتیاگو چه بود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 367507
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 03:20
در جریان سفر یک روزه ظریف به کشور شیلی، یادداشت تفاهم مکانیزم مشورت‌های سیاسی میان ایران و شیلی به امضای وزاری خارجه دو کشور رسید.

اتاق خبر: ظریف در ادامه اولین سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین با  رییس جمهور ، وزیر خارجه، رییس مجلس و جمعی از سناتورهای شیلی به صورت جداگانه دیدار و رایزنی کرد .

وزیر امور خارجه کشورمان  در دیدار با «میشله باچلت»، رئیس جمهور شیلی با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران، اظهارکرد : همزمان با گسترش روابط سیاسی علاقمند گسترش روابط اقتصادی با شیلی هستیم که هیات بزرگ اقتصادی همراه من به همین منظور به شیلی سفر کرده اند.

رئیس جمهور شیلی هم با قدرانی از سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شیلی، اظهار داشت: علاقمند گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: شما و ما تجربیات و امکانات زیادی در حوزه های مختلف داریم که می توانیم با یکدیگر تبادل کنیم.

مسائل منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

ظریف در طی سفر یک روزه شیلی سه دور با  همتای شیلیایی خود رایزنی و گفت‌وگو کرد و در پایان این گفت‌وگوها  یادداشت تفاهم مکانیزم مشورت های سیاسی  میان ایران و شیلی به امضای وزاری  خارجه دو کشور رسید.

ظریف در ادامه این سفر دیدارهای جداگانه‌ای هم  با رییس مجلس و جمعی از سناتورهای شیلی داشت .

 در طی این سفر اولین نشست تجاری مشترک ایران و شیلی با حضور وزرای خارجه دو کشور در سانتیاگو برگزار شد .

 در این نشست که با سخنرانی این دو دیپلمات ایرانی و شیلیایی همراه بود بازرگانان و تجار دو کشور از بخش خصوصی و خارجی حضور داشتند .

ظریف را  در اولین سفر به منطقه ی آمریکای لاتین نمایندگانی از ۸۰ بنگاه بزرگ اقتصادی خصوصی و دولتی و کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی همراهی می کنند.

 ظریف سفر خود به امریکای لاتین را از روز یکشنبه آغاز کرد و تاکنون به کشورهای کوبا ، نیکاراگوئه و اکوادور و شیلی  سفر کرده است .

منبع: ایسنا

95103

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید