Performancing Metrics

جزییات سفر وزیر محیط زیست فرانسه به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 367531
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 07:14
رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر اهمیت سفر دو روزه وزیر محیط زیست فرانسه به ایران، جزییات این سفر و برنامه دیدارهای این مقام فرانسوی با مقامات مختلف کشورمان را تشریح کرد.

معاون امور بین الملل سازمان محیط زیست

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجید شفیع پور با اشاره به سفر شنبه شب خانم سگولن رویال، وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای جمهوری فرانسه و رئیس بیست و یکمین کنفرانس متعهدین تغییرات آب و هوا به تهران گفت: وزیر محیط زیست فرانسه در رأس هیاتی تخصصی و تجاری شنبه شب وارد تهران می‌شود. این سفر از این منظر پراهمیت ارزیابی می‌شود که وزیر محیط زیست فرانسه علاوه بر تلاش برای پذیرش توافقنامه پاریس در مقیاس مجالس کشورها، در زمینه عملیاتی شدن سند یادداشت‌های زیست محیطی دو جانبه بین ایران و فرانسه که در زمستان سال گذشته و طی سفر رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این کشور امضا و مبادله شد، گفت‌وگوهایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه طی سفر دو روزه وزیر محیط زیست فرانسه به ایران دیدارها و  گفت‌وگوهایی در موضوعات مختلف دنبال خواهد شد، اظهار کرد: این گفت‌وگوها از صبح روز یکشنبه هفتم شهریور آغاز می‌شود. تداوم این گفت‌وگوها می‌تواند زمینه‌سازی همکاری‌های دو و چند جانبه را در زمینه تغییر آب و هوا و حفاظت از محیط زیست به دنبال داشته باشد.

 شفیع‌پور با تاکید بر اینکه این گفت‌وگوها زمینه‌ای برای سومین نشست کار گروه تغییرات آب و هوا را نیز مهیا خواهد کرد، افزود: خانم رویال با حضورشان  در این جلسه که در سطح معاونین و وزرای رئیس جمهور تشکیل خواهد شد، به طرح و بحث ابعاد گوناگون اهمیت توافق‌نامه پاریس برای کشوری چون جمهوری اسلامی ایران که در فهرست 10 کشور بزرگ انتشار دهنده گازهای گلخانه‌ای جهان قرار گرفته، می‌پردازد. همچنین در این جلسه نحوه تحت تاثیر قرار دادن برنامه‌های توسعه‌ای کشور از طریق مفاد توافقنامه پاریس و بحث مشارکت کشور فرانسه و اتحادیه اروپا برای اجرای تعهدات ایران در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و محفاظت از محیط زیست مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این سفر از دو بعد دو جانبه و بین‌المللی اظهار کرد: وزیر محیط زیست فرانسه در ادامه سفرش، سفر کوتاهی به ارومیه خواهد داشت که علاوه بر ارائه مباحث و اقدامات صورت گرفته برای نجات دریاچه ارومیه، بازدیدی هوایی از این محدوده خواهد داشت. انتظار می‌رود سفر به ارومیه زمینه تبادل تجربیات  بخش‌های گوناگون تخصصی، علمی و اقتصادی شرکت‌های فرانسه را در عرصه مدیریت منابع آب و مشارکت با متولیان امر در مقیاس ملی و استانی را فراهم کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست به اشاره به اینکه وزیر محیط زیست فرانسه در ادامه با مهندس چیت‌چیان، وزیر نیرو نیز دیداری خواهد داشت، گفت: طی این نشست در مورد مبحث منابع آب، تصفیه پسآب‌های صنعتی و انسانی گفت‌وگو خواهد شد. هیات بلندپایه اقتصادی کشور فرانسه نیز در این زمینه برای همکاری اعلام آمادگی کرده که انتظار داریم این نشست زمینه‌سازی خوبی برای دستیابی به توافقات و قراردادهای مختلف مرتبط با این حوزه را در برداشته باشد.

شفیع‌پور افزود: وزیر محیط زیست فرانسه دیداری هم از جاذبه‌های زیست محیطی و تاریخی شهر اصفهان خواهد داشت. امیدواریم این سفر کوتاه دو روزه دیدارهای مختلف تخصصی، علمی و پر محتوایی برای کشورمان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید