Performancing Metrics

حمایت منطقه آزاد انزلی از شرکت‌های دانش‌بنیان | اتاق خبر
کد خبر: 367533
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 07:36
رئیس منطقه آزاد انزلی از ارائه دفتر کار رایگان به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: علاوه بر این این، سازمان حمایت‌هایی را در جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان در دستور کار دارد.

شرکت های دانش بنیان

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر مسرور در اختتامیه نمایشگاه فن‌بازار با تاکید بر اینکه برای ورود به محیط کسب و کار باید مولفه و شاخص‌هایی مد نظر قرار گیرد، افزود: بدون این مولفه‌ها کسب و کار منجر به شکست خواهد شد. بر این اساس اولین مولفه مهم باید از صنعت از حالت تفکر تولید به تفکر فروش حرکت کند.

وی آشنایی با قانون تجارت را از دیگر مولفه‌های موفقیت در کسب و کار دانست و اظهار کرد: به عنوان مثال، شرکت زم‌زم که در بازارهای عربستان ورود پیدا کرد به دلیل عدم ثبت برند خود، برند خود در این کشور را از دست داد که علت آن عدم آشنایی این شرکت با قانون تجارت بوده است.

مسرور با تاکید براینکه در اداره ثبت برندهای کشور بیش از 50 درصد برندها خارجی است، یادآور شد: از آنجایی که شرکت‌های خارجی با برندهای بین‌المللی آشنا هستند از این رو به راحتی می‌توانند وارد محیط های کسب و کار بین‌المللی شوند.

رئیس منطقه آزاد انزلی با اشاره به تحقیقات انجام شده در آمریکا خاطرنشان کرد: افرادی که قبل از ورود به محیط کسب و کار اقدام به تهیه طرح کسب و کار کرده بودند موفق تر از افرادی بودند که فاقد طرح کسب و کار هستند.

وی با تاکید براینکه کلیه شرکت ها باید قبل از ورود محصول به بازار همه فرایندها و مشتریان خود را شناسایی کنند، اضافه کرد: براین اساس در منطقه آزاد انزلی برنامه هایی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به این اقدامات توضیح داد: شرکت‌هایی که تمایل به فعالیت در منطقه آزاد انزلی دارند حمایت‌هایی از آنها صورت می‌گیرد که براین اساس در این منطقه اقدام به تشکیل شورای تخصصی حمایت از ایده در منطقه کردیم و حمایت‌هایی نیز برای ایده‌هایی که قابلیت تجاری سازی دارند، ارائه خواهد شد.

رئیس منطقه آزاد انزلی، قرار دادن دفتر کار رایگان به شرکت‌های دانش بنیان را از این جمله اقدامات نام برد و گفت: علاوه بر این، طرح‌های دانش بنیان نوآور به بانک‌های عامل برای دریافت وام های مورد نیاز معرفی خواهند شد.

وی همچنین تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی در سایر کشور ها را از دیگر اقدامات حمایت این سازمان نام برد و گفت: در سال گذشته منطقه آزاد انزلی با حضور در نمایشگاه کشور آذربایجان، برخی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان در این نمایشگاه حاضر شدند

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه، طرح دستگاه انالایزر آب که از سوی این شرکت عرضه شده بود در کشور آذربایجان تجاری شد.

مسرور با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد انزلی محصولات دانش بنیان در اولویت کاری قرار دارند، گفت: بر این اساس برخی از پروژه های عمرانی و خدماتی این سازمان به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان یادآور شد: در دنیا برای جذب این شرکت‌ها رقابت عظیمی وجود دارد چرا که در اکثر کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که محصولات مبتی بر دانش ارزش بالاتری نسبت به محصولات دارای فناوری پایین دارند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید