Performancing Metrics

به روز نبودن دانش فنی 15 درصد از صنایع کشور | اتاق خبر
کد خبر: 367536
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 08:08
مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت عدم اجرایی نشدن طرح پسادکتری و فرصت‌های مطالعاتی صنعتی را به دلیل شفاف نبودن آیین نامه‌های مربوط به آن دانست.

صنعت و علم

مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت عدم اجرایی نشدن طرح پسادکتری و فرصت‌های مطالعاتی صنعتی را به دلیل شفاف نبودن آیین نامه‌های مربوط به آن دانست و گفت: برای رفع این مشکل با همکاری معاونت علمی آیین‌نامه جدیدی تدوین شد که امیدواریم تا مهر ماه اجرایی شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر خان محمدی در حاشیه نمایشگاه فن بازار در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه شاخص رشد اقتصای در دنیا بر پایه دارایی‌های نامشهود است، گفت: بر این اساس با تغییر رویکردها در دنیا تلاش می شود که از علوم و فناوری به عنوان دارایی‌های نامشهود ثروت آفرینی شود. از این رو نقش دانشگاه‌های آموزش محور در حال کمرنگ شدن و دانشگاه‌های کارآفرین و نسل جدید جایگزین این دانشگاه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به تجربیات جهانی برای ورود فناوری‌های نوین در صنایع خاطرنشان کرد: 35 درصد رشد اقتصاد آمریکا بر  پایه صنایع نوین است که قدمت فناوری‌های مورد استفاده کمتر از 50 سال است.

وی با تاکید بر این که این امر موجب ارتباط منسجم میان این دانشگاه‌ها و بخش‌های صنعتی شده است، ادامه داد: دانشگاه‌ها از طریق انجام پژوهش‌ها و انکوباتور ها با بخش‌های تحقیق و توسعه صنایع مرتبط می‌شوند.

مدیر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت صنایع کشور با تاکید بر اینکه دانش فنی 15 درصد از صنایع کشور متعلق به 50 سال قبل است، یادآور شد: دانش فنی به روز مربوط به صنایع آی تی، آی سی تی، نانوفناوری و بیوتکنولوژی است.

وی با بیان اینکه 85 درصد صنایعی که در حال حیات در کشور هستند تنها با اعمال حمایت می‌توانند به حیات خود ادامه دهند، اضافه کرد: بسیاری از صنایع کشور به دلیل ایجاد اشتغال در کشور مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

خان محمدی با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: آیین‌نامه پسادکتری و فرصت‌های مطالعاتی صنعتی اساتید کارورزی و کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها از جمله اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه آیین نامه این طرح ها تدوین و ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: ولی به دلیل شفاف نبودن این آیین نامه ها در اجرای آن مشکلاتی ایجاد شد بر این اساس با همکاری معاون پژوهشی وزارت علوم آیین نامه اجرایی برای این طرح‌ها در حال تدوین است.

وی ابراز امیدواری کرد که این آیین نامه تا پایان مهر ماه اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید