Performancing Metrics

پروژه‌های فناوری اطلاعات مازندران افتتاح شد | اتاق خبر
کد خبر: 367600
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 10:54
پروژه پنجره واحد خدمات الکترونیکی دولت و اعطای مجوز مرکز تخصصی آپای استان مازندران توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

اتاق خبر: محمود واعظی امروز - شنبه - همزمان با سفر به مازندران با حضور در شورای اداری، از پروژه پنجره واحد خدمات الکترونیکی دولت و اعطای مجوز مرکز تخصصی آپای این استان رونمایی کرد.

مراکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) از سوی سازمان فناوری اطلاعات کشور و به منظور ایجاد ساختار مناسب جهت آگاهی‌رسانی و ارائه هشدارهای امنیتی و نیز افزایش قدرت ملی برای واکنش به تهدیدات سایبری در سطح کشور راه‌اندازی می‌شوند.

مراکز آپای (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) استانی از سوی سازمان فناوری اطلاعات کشور و به منظور ایجاد ساختار مناسب جهت آگاهی‌رسانی و ارائه هشدارهای امنیتی، با هدف ایجاد گروه‌های تخصصی مقابله با حوادث و توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی و امکانات نرم‌افزاری و سیستمی برای تامین نیازهای حاکمیتی و نیز افزایش قدرت ملی برای واکنش به تهدیدات سایبری در سطح کشور راه‌اندازی می‌شوند.

همچنین رصد کردن و وضعیت امنیت سامانه‌های استانی و ملی مطابق با ماموریت‌های مرکز ماهر و کمک به امن‌سازی سیستم‌ها و سامانه‌های زیرساختی موجود در سطح استان‌ها و ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره درباره تهدیدات امنیتی و راهکارهای مقابله کشف آسیب‌پذیری‌ها از جمله حوزه‌های خدمات مرکز آپا است.

در جلسه شورای ادارای مازندران که صبح امروز در ساری برگزار شد، یوسف‌پور به عنوان نماینده همراه اول با ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام‌شده توسط شرکت ارتباطات سیار در مازندران اظهار کرد: این اپراتور در مازندران حدود دو میلیون مشترک دارد و ۷۲ درصد ضریب نفوذ به شبکه ما اختصاص دارد.

او با اشاره به پوشش دادن کلیه جاده‌های استان از سوی همراه اول اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد روستاها اکنون تحت پوشش شبکه این اپراتور قرار دارد، از نظر ارائه خط تلفن ثابت هم مخابرات توانسته اقدامات مناسبی داشته باشد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید