Performancing Metrics

کارت سوخت با برندسازی در تناقض است | اتاق خبر
کد خبر: 367631
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 17:26
حاج محمدرضا گفت: علیرغم اینکه تعداد جایگاه‌های عرضه سی ان جی به حدود 2500 جایگاه در کل کشور رسیده است، میزان تقاضا رشد نکرده است.

اتاق خبر: بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت ، درباره حذف کارت‌های سوخت و تاثیر آن بر میزان مصرف گفت: ما طی یک سال گذشته سوخت را آزاد می‌فروختیم و در آزاد فروشی هم نسبت به سال گذشته حدود 3.4 درصد افزایش فروش داشتیم در حالی که سال‌های گذشته 10 تا 15 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم. 

وی افزود: تحمیل کارت سوخت  با توجه به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌ها دنبال برندسازی است ایجاد محدودیت و کار اضافه ای است که با عرضه بهینه در تناقض است.

حاج محمدرضا درباره تغییرات در تقاضای سی.ان.جی نیز اظهار داشت: گاز سی.ان.جی فقط در  خودروهایی که باید جمع آوری می‌شدند، استفاده می‌شود و باعث آسیب اتومبیل‌ها می‌شود اما در هر صورت قیمت بالای آن باعث شده که استقبالی از این سوخت صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: همیشه در دنیا قیمت سی.ان.جی بین 15 تا 20 درصد بنزین است اما در ایران کیلویی 600 تومان یعنی 60 درصد قیمت بنزین است لذا فروش فزاینده‌ای نداشتیم.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت اظهار داشت: ما در حال حاضر گاز سی.ان.جی را گران می‌دهیم، محیط زیست را آلوده می‌کنیم و هم سرمایه ملی را از بین می‌بریم اما در هر صورت علیرغم اینکه تعداد جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی به حدود 2500 جایگاه در کل کشور  رسیده است  میزان تقاضا رشد نکرده است.

وی درباره عرضه ال.پی.جی نیز گفت: در گذشته قبل از عرضه سی.ان.جی 15 جایگاه ال.پی.جی در کشور وجود داشت که تعداد آنها تقلیل پیدا کرده و چند جایگاه نیز بسته شده و چند جایگاه تبدیل به جایگاه عرضه سی.ان.جی شد. 

حاج محمدرضا ادامه داد: در حال حاضر فقط تعداد معدودی جایگاه ال.پی.جی داریم که فقط 5 جایگاه عرضه در تهران و یک جایگاه نیز در شیراز است.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید