Performancing Metrics

صادرات اصفهان به عراق بیش از ۳۰ درصد کاهش داشت | اتاق خبر
کد خبر: 367643
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 18:39
مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: طی پنج ماهه امسال صادرات از طریق گمرک اصفهان به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و امارات به ترتیب ۳۷ ،۳۴،۱۳ ،۲۲ و ۱۵ درصد کاهش یافته است.

اتاق خبر: اسدالله احمدی ونهری بیان داشت: در پنج ماهه ۱۳۹۵گمرکات استان اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و ۱۱ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات ۶۲۲ هزار تن و به ارزش ۳۲۸ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن شش درصد و از حیث ارزش۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی عمدترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان را، آهن آلات و فولاد و مصنوعات آن با ۳۳ درصد، مواد پتروشیمی با ۲۲ درصد  فرش با ۱۲ درصد و محصولات لبنی با پنج درصد و سایر کالاها را ۲۸ درصد بر شمرد و اظهار داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک اصفهان عراق با ۱۲۱ میلیون دلار و ۳۷ درصد سهم از کل صادرات، افغانستان با ۷۴ میلیون دلار و ۲۳ درصد، پاکستان با ۴۲ میلیون دلار و ۱۷ درصد و ترکمنستان با ۲۴ میلیون دلار و هشت درصد است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: طی این مدت صادرات از طریق گمرک اصفهان به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و امارات به ترتیب ۳۷ ،۳۴،۱۳ ،۲۲ و ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 وی در ادامه در خصوص صادرات به کشور ترکیه بیان داشت: در پنج ماهه ۱۳۹۵ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان به کشور ترکیه به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیون دلار و به وزن هفت هزار و ۸۳۰ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه از لحاظ ارزش ۴۷ درصد و از حیث وزن ۱۳۳ درصد رشد داشته است مهمترین کالاهای صادراتی به این کشور، مس و مصنوعات مسی، محصولات شیمی آلی و مصنوعات چدنی بوده است.

احمدی ونهری گفت: ۳۰ هزار و ۵۸۶ تن کالا به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن یک درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۲ درصد کاهش یافته است.

 وی با اشاره به اینکه حتی با کاهش واردات گمرکات استان، در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی  شاهد افزایش ۳۲ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، اذعان داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸کارمند، در ۵ ماه سال۱۳۹۵، بالغ بر ۵۴۹ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: طی این مدت ۱۲ میلیون و ۸۹۱ هزار دلار کالا مربوط به واحدهای تولیدی با معافیت ترخیص شده است.

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی پنج ماهه ۱۳۹۵ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۱ درصد،ماشین آلات برقی با ۱۱ درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات ۹ درصد، کاغذ و مقوا  با شش درصد  بوده است.

احمدی ونهری در ادامه اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۳ درصد، ایتالیا با ۱۶ درصد آلمان با ۱۲ درصد، کره جنوبی با ۹ درصد بوده اند.

وی تاکید کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۲۰۵ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصدافزایش  داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان اظهار داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، ۴۵۶ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۱۸۱ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد هشت درصد افزایش و حیث ارزش ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در پنج ماهه۱۳۹۵، تشریفات گمرکی تعداد ۷۶۱۰ بسته ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی به ارزش بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال  انجام شده است که میزان از حیث تعداد نسبت به سال قبل ۲۵ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید