Performancing Metrics

پهنای باند اینترنتی کشور دردولت تدبیر و امید 4 برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 367674
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 21:12
معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنتی کشور و ظرفیت دسترسی به اینترنت، در سه ساله دولت تدبیر و امید 4 برابر شده است.

اتاق خبر:امیرحسین دوایی، امروز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر افزود: امروزه از سرعت اینترنتی مناسبی نسبت به گذشته برخورداریم و همچنین در شبکه انتقال و زیرساختی به رشد 3.5 برابری رسیده ایم.
وی با بیان اینکه مشتری مداری شرط اول هر کسب و کاری است، ادامه داد: در این بخش هم در طول سه سال گذشته دولت تدبیر و امید مشتریان اینترنتی ما به 10 برابر افزایش پیدا کرده است.
دوایی گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار روستای کشور ما به اینترنت پرسرعت دست یافته اند که این فرصت زمان مناسبی برای افزایش و توسعه فضای کسب و کار در روستاها و درآمدزایی است.
دوایی همجنین با اشاره به زیرساخت های مختلف اینترنتی در مازندران یادآور شد: تاکنون 520 کیلومتر فیبر نوری در مازندران کشیده شده و میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اینترنت و ای سی تی این استان 739 میلیارد تومان بوده است.
به گفته وی در سفر وزیر ارتباطات به مازندران در هفته جاری یک هزار و 528 روستای این استان به شبکه اینترنت پیوستند.
معاون فناوری وزیر ارتباطات گفت: بر این اعتقاد داریم که ایران تنها تهران نیست و اینترنت در همه جای ایران اسلامی و روستاهای دور دست باید گسترش یابد و از این ظرفیت‎ها به‎خوبی استفاده شود؛ اما اکنون در شاخص‎های قیمت دسترسی، زیرساخت، مالکیت نرم‎افزار و فضای کسب و کار شرایط مناسبی نداریم.
وی همچنین در مورد اینترنت روستایی ادامه داد: در این بخش قرارداد با پیمانکار انجام و تعهدات مشخص شده است و تلاش داریم تا در این دولت تمام روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند و در اولویت برنامه ریزی های ما و از تعهدات دولت است.
دوایی همچنین با اشاره به مساله فیلترینگ در جامعه گفت: مساله فیلترینگ هوشمند از بحث های مهم وزارت ارتباطات است که در حال حاضر سیاست فیلترینگ همه یا هیچ است که تلاش داریم تا این مساله با دقت بررسی و بعنوان مثال اگر دو عکس نامناسب در بخشی وجود دارد همان دو عکس فیلتر شده و مابقی باز باشد.
وی افزود: براساس تلاشی که در حال انجام است امیدواریم یکی از وظایف وزارت ارتباطات، حل مشکل فیلترینگ هوشمند باشد و به نوعی فیلترینگ را از دولت به خانواده ها ببریم و والدین خود بر عملکرد فرزندان دقت کنند.
شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید