Performancing Metrics

پرداخت 3 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی درسال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 367680
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 21:45
مدیرعامل پست بانک ایران از پرداخت حدود سه هزارو 500 میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح های اشتغالزایی در روستاهای کشور تا پایان سال جاری خبرداد.

اتاق خبر:خسرو فرحی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان نور با اشاره به نقش آفرینی این بانک در توسعه روستاهای کشور گفت : به تازگی در سایه حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی قراردادهایی با صندوق توسعه ملی به ارزش سه هزار و 500 میلیارد ریال با هدف تامین این میزان اعتبار بسته شد.
وی افزود : این میزان تسهیلات به متقاضیان بخش های غیردولتی واجد شرائط معرفی شده از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از محل منابع توسعه صندوق ملی و با نرخ سود 10 تا 12 درصد پرداخت خواهد شد .
وی ادامه داد : حدود شش درصد این میزان تسهیلات توسط دولت از محل قانون بودجه سال 1395 تحت عنوان کمک های فنی ، اعتباری و یارانه حمایت از تولید و کسب و کار تامین می شود.
وی اظهارداشت : پست بانک آمادگی دارد به مجریان طرح های اشتغالزایی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، صنعتی و گردشگری تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.
مدیرعامل پست بانک ایران گفت : با تصویب قانون یاد شده در مرداد ماه جاری و ابلاغ آن به نهادهای مرتبط ، پست بانک به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای (آی . سی . تی ) بدون هیچگونه محدودیتی نسبت پذیرش این نوع طرح ها و پرداخت تسهیلات اقدام می کند.
فرحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با ارائه گزارشی از خدمات سه ساله دولت تدبیر وامید در حوزه اشتغال افزود : اکنون به گونه سیاست گذاری شده است تا برای فعال کردن حدود هفت هزار واحد نیمه فعال شناسایی شده و درپی آن بهبود فضای کسب و کار در مناطق مختلف کشور تسهیلاتی در زمان مناسب یعنی تا پایان شهریور ماه به متقاضیان پرداخت شود.
وی اظهارداشت : این دولت با همه چالش ها و تنگناه های موجود در حوزه اقتصادی اما توانست به مدت سه سال گذشته تاکنون به موفقیت های خوبی در بخش هایی مانند کاهش تورم از 44 درصد به تک رقمی و تثبیت نرخ ارز دست یابد.
مدیرعامل پست بانک ایران همچنین مازندران را به عنوان دومین استان کشور در حوزه ارتباطات بعد از استان تهران خواند و گفت که اکنون پست بانک در 430 نقطه روستایی مازندران و نیز 12 هزار و 500 روستای کشور خدمات ارائه می دهد که چنین خدماتی با توسعه کمی و کیفی مناطق روستایی همراه بوده است.
فرحی حضور صد درصدی در سایه حمایت های بانک مرکزی در حوزه روستایی و درپی آن کاهش نرخ بالای خدمات بانکی دوره های گذشته را از دیگر خدمات و موفقیت های پست بانک در سال جاری معرفی کرد.
مدیرعامل پست بانک ایران برای بهره برداری از پست 20/ 62 کیلوولت بخش چمستان نور بااعتباری بیش از 20 میلیارد ریال به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان نور با جمعیتی دستکم 100 هزار نفر درغرب مازندران واقع است.

منبع:ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید