Performancing Metrics

ایوبی و اهالی سینما درگذشت استاد رشیدی را تسلیت گفتند | اتاق خبر
کد خبر: 367700
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 23:32
خانه سینما و اهالی هنر در پی درگذشت استاد داود رشیدی با درج پیام فوت این هنرمند پیشکسوت اعلام کردند.

به گزارش اتاق خبر،  خانه سینما و اهالی هنر در پی درگذشت استاد داود رشیدی با درج پیام فوت این هنرمند پیشکسوت اعلام کردند.

خانه سینما در اطلاعیه ای اعلام کرد:

با نهایت تاثر و تاسف، اعلام می کنیم هنرمند نازنین و دوست داشتنی میهنمان، استاد داود رشیدی بازیگر ارزشمند و پیش کسوت سینمای ایران دارفانی را وداع گفت. هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما در کنار تمامی اعضای جامعه اصناف سینمای ایران ضمن آرزوی شکیبایی برای خانواده هنرمند و ارجمند ایشان بانو احترام برومند و سرکار خانم لیلی رشیدی ، این مصیبت بزرگ را به سینمای کشور تسلیت می گوید.

حجت الله ایوبی نیز در پیامی درگذشت این بازیگر پیشکسوت را تسلیت گفته و نوشت:


بر زمینى که نشان کف پاى تو بود
سالها سجده صاحبنظران خواهد بود


چه غم انگیز است غروب ستاره ای درخشان از آسمان فرهنگ و هنر ایران. و چه دردناک است خداحافظی با مردی فرهیخته و مهربان. چهره آرام و دلشینی که می ماند برای همیشه در خاطره تاریخی یک ملت. او همیشگی است چون از جنس بودن است و روشنایی. از این پس هر جا نور هست ، هر جا روشنایی و ستاره هست می توان از او سراغ گرفت. در باغ و بوستان هنر ایران، در لابلای شقایقها آنجا که به احترام بالا می رود پرچم سینمای ایران، داوود رشیدی را می شود دوباره دیدار کرد. در قله ها، در سینه های مالامال از عشق و إیمان ، آنجا که سخن می رانیم از اراده، خوباوری، اعتماد و گفته می شود واژه زیبای پدر، همسر، خانواده، و إنسان داوود رشیدی هست. باغبان پیر گلشن رازهای ناب انسانی از میانمان رفت. اما او هست و همیشه خواهد ماند در خاطرمان.
این غروب غم انگیز را تسلیت می گویم از صمیم قلبم به همسر بی مانندش بانواحترام برومند، فرزندان داغدارش، جامعه سینما و تئاتر و همه مردم ایران
حجت الله ایوبی
 

موزه سینما نیز در پیامی اعلام کرد: 

خبر کوچ اساتید فرهنگ و هنر تلخ است و با رفتن هر هنرمندی، بخش بزرگی از هنر این سرزمین به خاطره تبدیل و در نهایت برگی از دفتر تاریخ هنر ایران زمین می شود.
خبر درگذشت داود رشیدی هنرمند ارزنده تئاتر و سینما سخت و باور نکردنی است و متاسفانه باید پذیرفت که دُری گرانبها از هنر تئاتر و سینما از میان ما رفته است.
درگذشت داود رشیدی را به همسر، دختر و دیگر اعضای خانواده که در تمام لحظات بیماری این هنرمند فقید، او را تنها نگذاشتند تسلیت می گوییم.

منبع:فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید