Performancing Metrics

پشتیبانی از سرمایه های ایران دلیل گسترش روابط بانکی با ونزوئلا | اتاق خبر
کد خبر: 367859
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1395 - 12:03
معاون اقتصادی وزیر کار در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
با توجه به روابط تجاری و سیاسی گسترده دو کشور ایران و ونزوئلا نیاز است که برای پشتیبانی از سرمایه های ایران در این کشور روابط بین بانکی گسترش بیشتری پیدا کند

اتاق خبر- گروه اقتصادی: معاون اقتصادی وزارت، تعاون و رفاه اجتماعی علت امضاء سند همکاری بانکی بین ایران و ونزوئلا را سرمایه گذاری های گذشته ایران در ونزوئلا دانست.

حجت الله میرزایی معاون اقتصادی وزارت، تعاون و رفاه اجتماعی در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به روابط نزدیک اقتصادی و سیاسی دو کشور ایران و ونزوئلا در گذشته گفت: ایران و ونزوئلا روابط نزدیکی در زمینه های مختلف صنعتی مانند خودروسازی و صنعت ساختمان داشته اند. برای مثال ایران کار ساخت حدود 20 هزار واحد ساختمانی در ونزوئلا را برعهده داشته است. به همین دلیل برای پشتیبانی از صنایع ایرانی و سرمایه های کشور در ونزوئلا نیاز است که روابط بانکی میان دو کشور بیش از پیش شود ضمن اینکه همچنان بخشی از مطالبات ایران از این کشور آمریکای جنوبی معوق مانده است.

میرزایی در مورد علت ارتباط برقرار نکردن بانک های مطرح اروپایی با شبکه بانکی ایران با اشاره به تحریم های یک جانبه آمریکا گفت: این وضعیت نمی تواند مدت زیادی ادامه داشته باشد و بانک های اروپایی بعد از مدتی تلاش خواهند کرد که به شبکه بانکی ایران متصل شوند. در حال حاضر نیز بانک های بین المللی متنوعی از سایر کشور ها مانند کشورهای شرق آسیا مانند ژاپن و برخی از کشور های اروپایی برای همکاری با ایران ابراز تمایل کرده اند.

معاون اقتصادی وزارت، تعاون و رفاه اجتماعی  ادامه داد: اقتصاد ایران به عنوان یک اقتصاد رو به رشد برای سرمایه گذاران خارجی جذابیت بسیاری دارد. علیرغم اینکه نوسازی صنایع در کشور در حدود یک دهه به تعویق افتاده بود ایران تلاش خود را برای جذب سرمایه خارجی به کار گرفته است ضمن اینکه باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای شرکت های خارجی ایران بازار خوبی برای کالاهای مصرفی به شمار می آید.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید