Performancing Metrics

حرکت اقتصاد کشور آغاز شده است | اتاق خبر
کد خبر: 367984
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395 - 00:39
استاندار فارس گفت: همه پروژه هایی که افتتاح شدند موثر بودند و به اعتقاد من آغاز یک حرکت و بیانگر این است که حرکت اقتصادی کشور آغاز شده است.

اتاق خبر: محمد علی افشانی در حاشیه مراسم افتتاح چند طرح صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان این که سال گذشته همه مدیران واحدهای تولید از معوقات بانکی و سایر مشکلات گلایه داشتند، اظهار داشت: امسال واحدهای تولیدی تقاضای موافقت برای اجرای طرح توسعه داشتند و هیچ گلایه ای را مطرح نکردند که نشانه طبع بلند آن ها است.

وی با اشاره به این که کسانی که با علم و دانش کار می کنند دارای طبع بلند هستند، افزود: انسان هایی که به فکر توسعه هستد دارای دو نگرش هستند؛ اول این که وسعت دید دارند و دوم این که در تعریف علم توسعه می گویند رشد اقتصادی می تواند با فروش نفت و افزایش درآمد سرانه ایجاد شود؛ اما وقتی نفت را پالایش و فرآوری کرده و محصولات مختلف را به دست بیاوریم باعث تعمیق علم و دانش می شود و توسعه اقتصادی رقم می خورد.

استاندار فارس با بیان این که شرکت های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در بندهای ابلاغی سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز مهم ترین بخشی است که باید مورد توجه دولت و مدیران استانی قرار داشته باشد، تصریح کرد: هر چه از دستمان بر بیاید برای حمایت از شرکت های دانش بنیان کوتاهی نخواهیم کرد و به مدیران نیز توصیه می کنیم که به هیچ وجه در این زمینه کوتاهی نداشته باشند.

افشانی با اشاره به افتتاح کارخانه آریانانوسیز در منطقه ویژه اقتصادی شیراز که محصولاتش مورد استفاده بخش کشاورزی است و گفت: کشاورزی پایه اقتصاد استان فارس است و هرچه هم نگرانی از بحث خشکسالی داشته باشیم اما باز هم بخش قابل ملاحظه ای از اشتغال و تولید مرتبط با کشاورزی است و ما باید در این حوزه تغییر روش بدهیم و آن را تقویت کنیم نه این که کشاورزی را تعطیل کنیم.

وی با بیان این که هر جامعه که در دراز مدت با موضوعی انس بگیرد بیشتر تمایل دارد در همان زمینه سرمایه گذاری کند و اتفاقا نیاکان ما خوب تصمیم می گرفته اند، گفت: استان فارس دارای حکمرانان خوبی بوده است که در دو هزار و ۳۵۰ سال پیش می گفتند خدایا جامعه ما را از خشکسالی، دروغ و جنگ نجات بده.

وی ادامه داد: این کارخانه با فناوری سطح بالا محصولاتش در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای بازار مصرف مناسب است.

استاندار فارس با تاکید بر این که سرمایه گذار باید مورد تکریم قرار گیرد، تصریح کرد: اگر سرمایه گذار به عنوان انسانی نیک اندیش که با احساس مسئولیت اجتماعی، سرمایه اش را در زمین گیر می اندازد مورد تکریم قرار گیرد دیگران نیز تشویق می شوند که سرمایه گذاری کنند.

افشانی تاکید کرد: امروز به عینه دیدیم که اقتصاد کشور حرکت خود را آغاز کرده است و این دوره سخت را پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به این که از مجموع دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی تصویب کرد، یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار معادل حدود ۴۵ درصد آن به فارس تعلق گرفته است، افزود: همچنین یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار مسدودی اعتبارات پتروشیمی استان که به دلیل عدم شروع فعالیت رفع مسدودی شده بود، مجددا در خرداد ماه امسال مسدودی آن اعلام شد.

استاندار فارس با بیان این که بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان مشارکت خوبی داشته اند، ضمن تقدیر از آن ها، ادامه داد: بر اساس سایت بهین یاب که به صورت به روز قابل دسترسی است، استان تا امروز با فاصله ۴۰ میلیاردی با استان دوم در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در کشور جایگاه اول را در اختیار دارد و در زمینه معرفی واحدهای تولیدی به شعب بانک ها نیز مقام اول را به دست آورده ایم.

افشانی با اشاره به این که سال گذشته علاوه بر کمیته رفع موانع تولید، کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری نیز با حضور همه مدیرانی که مجوزهای مربوط به سرمایه گذاری را صادر می کنند، تشکیل شده است، اظهار داشت: این کمیته موظف است پاسخ متقاضیان سرمایه گذاری را ظرف مدت ۱۵ روز ارائه دهد و یا با تقاضا موافقت کند و یا در صورت نیاز، رفع نواقص را به سرمایه گذار اعلام کند.

وی با بیان این که فعالیت های کارگروه رفع موانع تولید موجب شد که واحدهای تولیدی حرکتی نسبی را آغاز کنند و حدود ۲۳۰ واحد نیمه کاره و نیمه تعطیل نیز با رفع مشکل در چرخه اولید قرار گیرند که این روند با سرعت و قدرت در حال پیشرفت است.

استاندار فارس تاکید کرد: همه کسانی که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشته باشند باید بدانند که مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

گفتنی است استاندار فارس در ادامه افتتاح طرح های آماده بهره برداری در ششمین روز از هفته دولت، شرکت صنایع پلاستیک دنیا، تولید کننده ظروف شیشه ای دهان گشاد و بطری شیشه ای با دو هزار تن تولید و سرمایه گذاری ۲۵۴ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۶۰ نفر را افتتاح کرد.

همچنین در این روز با حضور استاندار فارس شرکت آریانانوسیز تولید کننده انواع کودهای ریزمغذی با یک هزار و ۷۳۰ تن تولید و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۱ نفر افتتاح شد.

استاندار فارس همچنین واحدهای تولیدی کارن پلاست پارس تولید کننده دیوارپوش پلاستیکی با ۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۱۲ نفر و شرکت صنایع شیمیایی جوش شیرین تولید کننده بی کربنات سدیم با ۱۸۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۶۳ نفر را افتتاح کرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید