Performancing Metrics

دومین خط ریلی کمربندی اهواز در حال احداث است | اتاق خبر
کد خبر: 368107
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395 - 12:40
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: خط دوم ریلی کمربندی مسیر اهواز به طول ۳۷ کیلومتر در حال احداث است.

اتاق خبر: عبدالکریم درویش زاده در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان دو اداره کل راه آهن با عنوان های راه آهن جنوب و زاگرس در حال فعالیت هستند. این دو اداره کل مناطق مختلف شمالی و جنوبی استان را پوشش می دهند. در این زمان خوزستان به لحاظ دارا بودن طول خطوط راه آهن رتبه هشتم و در بحث جا به جایی بار نیز رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به شرایط خاص موجود در استان افزود: با توجه به اینکه خوزستان به عنوان مبدا در منطقه جنوب کشور محسوب می شود باید اقداماتی را در راستای گسترش خطوط و شبکه را آهن انجام بگیرد. در این زمینه خط دوم اهواز به اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان در حال احد اث است. خوشبختانه دراین زمان حدود ۷۰ کیلومتر این مسیر آماده ریل گذاری شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: خط دوم کمربندی مسیر اهواز به طول ۳۷ کیلومتر در حال احداث است. همچنبن به منظور جلوگیری از ورود قطارهای باری که وارد استان می شوند به مرکز اهواز، ایستگاه نظامیه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در این شهر احداث خواهد شد. این مسیر بارهایی که از سمت شمال استان می آیند را به بندر امام خمینی هدایت می کند.

وی همچنین با اشاره به احداث خط دوم اهواز به بندر امام خمینی عنوان کرد:‌ خط دوم بعدی اهواز به بندر اما است به طول ۱۱۰ کیلومتر که در حال حاضر عمده ترافیک خطوط موجود در استان در منطقه حد فاصل ایستگاه میان دشت به سربندر است که مسیر جدید این خط به طول ۸۱ کیلومتر و با سرعت ۱۶۰ در هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

درویش زاده گفت:‌ یکی از طرح هایی که در دست اجرا داریم پروژه مرکز کنترل قطارهای محور جنوب است، این پروژه کنترل قطار ها در ۶۸ ایستگاه محور جنوب را برعهده دارد و مرکز آن با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در اهواز ساخته می شود. حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار در خوزستان هزینه می شود.

کلیه قطارهای محور تهران به جنوب در اهواز کنترل می شود

وی با بیان اینکه کلیه قطارهای محور تهران به جنوب در اهواز کنترل می شود اضافه کرد: ایستگاهی در ماهشهر ایستگاه با مسشارکت پتروشمی این شهرستان ساخته شده که این ایستگاه در واقع به شکل آزمایشی هفته آینده به بهر برداری خواهد رسید.
یکی از اقداماتی که در سال گذشته در این زمینه در استان انجام گرفته بحث قطارهای محلی است که باید متناسب با سیستم آب و هوای استان باشند.

به گفته درویش زاده، اعتبار لازم برای خرید این قطارها و سیستم جایگزین حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که در مسیرهای سه گانه خوزستان همچون؛  اهواز به اندیمشک، اهواز به خرمشهر در حال تردد هستند روزانه ۱۴ قطار از این نوع در این مسیرها در حال تردد هستند.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به پروژه های در حال اجرا در استان عنوان کرد: در این زمان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان پروه بازسازی  خطوط ایستگاها در حال انجام گرفتن است. تاکنون حدود ۱۲۰ کیلومتر از خطوط موجود در استان بهسازی شده است. این بهسازی باعث شده تا در مسیر جنوب وضعیت خطوط بهبود یابد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات خودروهای نقلیه با قطارها در تقاطع های هم سطح مسیر خرمشهر افزود:‌ به منظور رفع این مشکل پنج تقاطع غیر هم سطح در این مسیر ایجاد شده و دو مورد دیگر نیز  با اعتبار هشت میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

اجرای ۴۷ پروژه با ارزش ۱۵ میلیارد تومان

درویش زاده گفت: در این زمان ۴۷ پروژه سبک با ارزش ۱۵ میلیارد تومان در مجموعه در حال کل استان در حال اجراست. خدمات رسانی به مردم در بخش مسافری از جمله فعالیت انجام گرفته در سال گذشته است.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین عنوان کرد: در ادامه بحث دو خطه ها در خوزستان یکی از برنامه ها این است که مسیر اهواز به خرمشهر هم دو خطه شود اما به دلیل اینکه در این دو مسیر ترافیک سنگینی وجود دارد، اقدام به انجام این پروژه نیاز محسوب نمی شد و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح به جای اینکه در این مسیر هزینه شود در راستای اتصال بندر امام به شادگان و خرمشهر هزینه خواهد شد. مراحل اداری این طرح در سطح هیات وزیران در حال سپری شدن است.

وی با بیان اینکه اتصال مسیر ریلی فولاد شادگان به فولاد اروند نیز در دستور کار قرار دارد گفت: در آینده با راه اندازی این دو فولاد و افزایش محصولات تولیدی این دو کارخانه می توان با اتصال خطوط راه آهن، تصادفات جاده ای در مسیر کاهش داد.  مطالعات این طرح در شش ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب در پایان گفت: راه آهن در حال توسعه است و خطوط جدید در سطح شبکه تعریف شده اند. از طرفی با توجه به انکه به توسعه متروها در شهر های بزرگ داریم نیاز داریم، از هر گونه طرح تولید ریل در کارخانه های فولاد استان استقبال خواهیم کرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید