Performancing Metrics

خودروسازان آمریکایی در کانادا به اعتصاب تهدید شدند | اتاق خبر
کد خبر: 368121
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395 - 13:33
اتحادیه نماینده اکثر کارکنان خودروسازی کانادا به حکم اعتصاب رای داد و موقعیتش در مذاکرات قرارداد با سه خودروساز بزرگ آمریکایی را تقویت کرد.

اتاق خبر: اتحادیه یونی فور که نماینده بیش از ۲۰ هزار کارگر خودروسازی است، خواستار سرمایه گذاری بیشتر جنرال موتورز، فیات کرایسلر اتوموبیل و فورد موتور در ایالت اونتاریو شده است که قلب صنعت خودروی کانادا به شمار می رود.

اعضای این اتحادیه نزدیک به ۱۰۰ درصد به برگزاری اعتصاب رای دادند بنابراین اگر طرفین مذاکره به توافق نرسند، کارگران می توانند دست از کار بکشند.

مدت قرارداد چهارساله کنونی کارکنان خودروسازی کانادایی با خودروسازان ۱۹ سپتامبر به پایان می رسد.

جری دیاس، رییس اتحادیه یونی فور اظهار کرده است این اتحادیه خواستار دستمزدهای بالاتر بوده و تا زمانی که جنرال موتورز متعهد نشود خودروهای جدیدی در اوشاوا تولید کند و فورد درباره ادامه فعالیت کارخانه تولید موتور در ویندزور تصمیم نگیرد، با قرارداد جدید موافقت نخواهد کرد.

کارخانه جنرال موتورز در اوشاوا ممکن است یکی از دو خط تولیدش را تعطیل کند در حالیکه خودروهای متعددی در سایر نقاط تولید می شوند یا قرار است مکان تولیدشان در سال ۲۰۱۷ تغییر کند.

طبق گزارش مرکز تحقیقات سیاست خودروی همیلتون، در فاصله سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ حدود ۱۴۳۰۰ شغل در صنعت خودروسازی کانادا از دست رفت. بعضی از خودروسازان در نقاطی مانند جنوب آمریکا و مکزیک نیروی کار ارزان‌تری یافتند.

جنرال موتورز کانادا اعلام کرد مذاکرات از سرمایه گذاریهای آینده این خودروساز جداست زیرا نیروی کار تنها هزینه ای نیست که در تصمیم گیری برای ساخت محصولات جدید مورد توجه قرار می گیرد.

این خودروساز آمریکایی اعلام کرد تنها پس از توافق با کارکنانش، درباره تولید محصولات آینده در اوشاوا تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان آمریکایی در زمان مذاکرات با اتحادیه کارکنان "یونایتد اوتو ورکرز" در آمریکا، با سرمایه گذاریهای جدید موافقت کردند. توافق ۲۰۱۵ جنرال موتورز با این اتحادیه آمریکایی، ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در کارخانه‌های آمریکایی را به دنبال داشت.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید