Performancing Metrics

دان چیدل علیه ترامپ | اتاق خبر
کد خبر: 368189
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1395 - 05:32
دان چیدل بازیگر سیاه پوست سینما هم، به جمع منتقدان دانلد ترامپ پیوست. او که این نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات پیش روی آمریکا را آدمی بیسواد ارزیابی کرده، می گوید بهتر است او سکوت کند و کمتر حرف بزند!

به گزارش اتاق خبر، بازیگر 51 ساله سینما زمانی لب به سخن گشود که ترامپ، در توویتر خود در باره مرگ نیکی آلدریچ صحبت کرد و نام او را غلط نوشت.

چیدل در واکنش اعلام کرد ترامپ بهتر است اول نوع تلفظ نام آدم ها را یاد بگیرد و بعد از مرگ آن ها ابراز تاسف کند. این توئیتر ترامپ که جنجال برانگیز شده، صدای اعتراض بسیاری دیگر را هم درآورده و محل منازعه تازه ای علیه او شده است.

به نوشته ورایتی، نیکی آلدریچ که فامیل نزدیک دواین وید بازیگن مطرح دنیای بسکتبال است، چند روز قبل در شهر شیکاگو به ضرب گلوله کشته شد.

دان چیدل در گفت و گوی خود گفته کسی مثل ترامپ نباید از این موضوع، بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی کند.

به گفته او:« ترامپ باید یک نکته را خیلی خوب بداند. آمریکایی های آفریقایی تبار به او رای نمی دهند و این جور کارها، راه به جایی نخواهد برد. او قبل از این خیلی روشن و واضح دیدگاهش را در مورد اقلیت های بومی و مذهبی اعلام کرده است. در آمریکایی که ترامپ می خواهد رئیس جمهورش باشد، جایی برای غیر سفیدپوستان و مذهبی غیر از مذهب خود او نیست. هیچ انسان شریف و آزاده ای در قرن بیست و یکم از چنین دیدگاه های نژادپرستانه و ضدانسانی دفاع نمی کند.»

در عین حال، چیدل و بسیاری دیگر بر روی این نکته تاکید می کنند که نیکی آلدریچ، قربانی خشونت های مربوط به آزادی حمل سلاح شده است. این در حالی است که ترامپ هم مثل اکثر جمهوری خواهان، مخالف محدود کردن حمل سلاح در آمریکاست. در ماه های اخیر، چند حادثه تلخ در آمریکا اتفاق افتاده که طی آن ها، افرادی با سلاح گرم به جان مردم عادی افتاده و آن را به قتل رسانده اند.

چیدل می گوید:«خشونت های مربوط به حمل سلاح گرم، هر روز قربانی تازه ای می گیرد. مردم خواهان تصویب قانونی هستند که طبق آن، نگهداری و حمل سلاح گرم محدود شود. آقای ترامپ برای کسی که قربانی خشونت مربوط به داشتن سلاح گرم شده افسوس می خورد، اما با دفاع از حمل سلاح امکان هجوم به مردم بی گناه و امثال این قربانیان را فراهم می کند. نمی دانم که او این تناقض را چگونه توجیه خواهد کرد.»

دان چیدل که در مجموعه اکشن کمیک استریپی «مرد آهنی/ آیرن من» با رابرت داونی جونیور همبازی است، سال 2004 برای درام اجتماعی «هتل رواندا» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

رسانه های گروهی آمریکا این روزها به این نکته اشاره می کنند که ترامپ تلاش دارد در روزهای باقی مانده از کارزار تبلیغاتی خود، آمریکایی های آفریقایی تبار را جذب خود کرده و آرا آنان را در انتخابات پیش رو کسب کند اما اکثر هنرمندان رنگین پوست این کشور در گفت و گوهای خود با رسانه ها روی این موضوع تاکید کرده اند که به هیچ وجه به او رای نخواهند داد. حرف اصلی هنرمندان اقلیت و رنگین پوست این است که با رئیس جمهور شدن ترامپ، همه آن ها باید از آمریکا کوچ کرده و راهی یک کشور دیگر شوند!

منبع:جام جم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید