Performancing Metrics

سیاست توسعه اقتصادی شفاف نیست | اتاق خبر
کد خبر: 368300
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1395 - 18:21
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی تهران با بیان اینکه اراده کامل برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد، گفت: سیاست توسعه اقتصادی شفاف نیست.

اتاق خبر: رهبر انقلاب اواخر هفته گذشته در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان، اقتصاد را اولویت اول دولت عنوان و بر پیاده سازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کردند. در همین ارتباط مهدی پورقاضی در خصوص مشکلات اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: از دیدگاه من اراده کاملی برای اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و هر کسی مسیر خودش را می‌رود و تعریف مشخصی از آن ندارند. وی اظهار داشت: هنوز مشخص نیست چگونه می خواهیم با سرمایه گذاران خارجی ارتباط داشته باشیم،  یک گروهی می‌گویند نیاز به ارتباط داریم و گروه دیگر مخالف هستند.

عضو کمیسیون صنعتی اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی تهران با اعلام اینکه عده‌ای برجام را مفید دانسته و بخشی دیگر بی‌فایده می‌دانند اظهار داشت: بنابراین اراده مشترکی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست و متاسفانه منافع سیاسی به منفعت اقتصادی کل جامعه ترجیح داده می‌شود.

پورقاضی با انتقاد از اینکه سیاست مشخصی درباره برنامه توسعه‌ای نداریم، گفت: بنابراین همه چوب لای چرخ اقتصاد مقاومتی می‌گذارند و این مهمترین مشکل بر سر راه اقتصاد مقاومتی است. وی ادامه داد: در کشور اراده برای مقابله با فساد است چرا که اگر اراده باشد می‌توان با سرعت بیشتری با فساد مقابله کرد.

عضو کمیسیون صنعتی اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی تهران با اعلام اینکه در ظاهر موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح می شود اما موانع زیادی بر سر آن می گذارند، گفت: سیاست توسعه اقتصادی ما روشن نیست در حالی که باید مسیر آزادسازی اقتصاد را در پیش بگیریم ضمن اینکه ارز هم باید تک نرخی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی تهران افزود: قیمت گذاری نباید از سوی دولت انجام گیرد و مراودات ما با کشورهای همسایه باید بیشتر از این باشد ضمن اینکه نیروهای نظامی نباید در اقتصاد حضور داشته باشند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید