Performancing Metrics

بازاریابی محصولات مهمترین چالش بخش کشاورزی دزفول است | اتاق خبر
کد خبر: 368367
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1395 - 01:38
مدیر جهاد کشاورزی دزفول، مهمترین چالش بخش کشاورزی دزفول را بازاریابی محصولات برشمرد و گفت: باید با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به رفع این معضل اقدام کنیم.

اتاق خبر: احمد زارعی، تولید محصولات کشاورزی در دزفول به سه میلیون تن محصول در سال رسیده که این موفقیت مرهون برنامه ریزی های اصولی و مدیریت های درست در جهاد کشاورزی دزفول است.

وی افزود: در راستای برخورداری از محصولات سالم اکنون در شرایطی هستیم که دو سوم محصولات کشاورزی دزفول از جمله گندم، برنج، ذرت، مرکبات، ذرت دانه ای، حبوبات و بسیاری از سبزیجات و صیفی جات تولید کشاورزان شهرستان محصولات کاملا سالم (ارگانیک) هستند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه محصولات مذکور فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر است، گفت: در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید محصولات سالم در دزفول برنامه ریزی جدی در زمینه توسعه کلینیک های گیاه پزشکی، تولید حشرات مفید برای مبارزه طبیعی با آفات و بیماری های گیاهی در نظر گرفته ایم تا با این مهم دست یابیم.

زارعی، مهمترین چالش بخش کشاورزی دزفول را بازاریابی محصولات برشمرد و اضافه کرد: باید با برنامه ریزی های درست و همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به رفع این معضل اقدام کنیم تا محصول با کیفیت تولیدی در مزارع دزفول به دلیل نبود بازار مصرف از بین نرود.

وی در ادامه، با بیان اینکه  اصلاح الگوی کشت دیگر نیاز بخش کشاورزی شهرستان دزفول است، یادآور شد: با احیای مجدد کشت چغندر قند در دزفول بخشی از احیای الگوی کشت در منطقه انجام شده و با استقبال کشاورزان، کشت این محصول استراتژیک رو به توسعه است.

زارعی در پایان گفت: استقبال کشاورزان شمال خوزستان از کشت چغندرقند بسیار خوب و مطلوب است به طوری که سطح زیرکشت چغندر قند در دزفول از هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در سال زراعی گذشته افزایش داشته که پیش بینی می شود در سال زراعی آینده این رقم به پنج هزار هکتار برسد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید