Performancing Metrics

حضور شرکت تعاونی کفش تچر در نمایشگاه تخصصی روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 368501
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1395 - 11:20
علیرضا جعفری خبر داد
مدیر عامل شرکت تعاونی کفش تچر پیش بینی کرد در سال آینده فعالیت های مشارکتی قابل چشمگیری با شرکت های روسی خواهد داشت و در این راستا این برند در نمایشگاه تخصصی کفش روسیه شرکت خواهد کرد.

اتاق خبر: مدیر عامل شرکت تعاونی کفش تچر در گفتگو با اتاق خبر بر لزوم برگزاری نمایشگاه تعاونی ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مجموعه کفش تچر واحد تعاونی است حضور در این نمایشگاه برای ما ارزش زیادی دارد که شاید به این واسطه بتوانیم نقش تعاونی ها را پررنگ تر از پیش کنیم.

علیرضا جعفری با تاکید بر اینکه اعتقاد ما مبنی بر اینکه بخش تعاونی می تواند در توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند اظهار داشت: این امر نباید تنها شعار باشد بلکه باید تلاش کنیم به این اهداف جامه عمل بپوشانیم. لذا حضور واحدهای تعاونی در نمایشگاه می تواند در انسجام عملکرد این بخش حائز اهمیت باشد.

وی توضیح داد: شرکت تعاونی کفش تچر از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده است با توجه به تاکیداتی که بر اجرایی شدن اصل 44 می شد انتظار می رفت که این  واحد که وابسته  به بخش تعاون است بتواند موفق عمل کند.

مدیر عامل شرکت تعاونی کفش تچر افزود: این مجموعه فعالیت خود را با 5 نفر نیروی کار آغاز کرد اما در حال حاضر بیش از 40 نفر در این مجموعه فعالیت می کنند و بخشی از نیروی کار شرکت زنان هستند که به شکل دور کار همکاری می کنند.

جعفری با اشاره به اینکه صنعت کیف و کفش در کشور با موانع ومشکلات زیادی روبه رو است گفت: حمایت های  دولتی به شکل مادی نیست بلکه همین که  بتوانیم در جامعه فرهنگسازی کنیم که تولیدات ایرانی به دلایل اقتصادی و حتی فرهنگی در اولویت است به نوعی حمایت کرده ایم.

وی در این خصوص افزود: این به این معنا نیست که مردم با خرید کالای بی کیفیت داخلی از تولیدات حمایت کنند بلکه با تشویق تولیدکنندگان به بالا بردن کیفیت کالای خود و ایده پردازی های نو و تازه می توانیم سطح کیفی کالاهای داخل را بالا ببریم که مصرف کننده نیز از خرید این محصولات احساس رضایت کند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: تضمین هر صنعتی میزان فروش است و ما همواره سعی کرده ایم پیش از آنکه وارد پروسه تولید و فروش شویم مبنا را بر برند سازی قرار دهیم  که به این طریق بتوانیم به شکل مستقل از تولید کالای داخلی حمایت کنیم برای نیل به این هدف لازم است سلیقه بازار را بسنجیم و بر آن اساس به تولید بپردازیم.

مدیر عامل شرکت تعاونی کفش تچر با تاکید براینکه ورود کالای قاچاق آسیب جدی ای به تولید داخل وارد کرده است اظهار داشت: دولت با جلوگیری از واردات کالای قاچاق به طرق مختلف می تواند نقش موثری در حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایفا کند.

وی توضیح داد: خوشبختانه امروز در بحث صادرات اتفاقات خوبی افتاده است که با برنامه ریزی بلند مدت می توانیم به جایگاه بهتری برسیم. اگر چه تامین نیازهای داخل با حفظ و ایجاد کیفیت برتر هدف اصلی است اما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم تا در صادرات کالاهای غیر نفتی که در برنامه های دولت است موفق عمل کنیم.

جعفری با اعلام اینکه این شرکت روزانه به طور میانگین 300تا 400 جفت کفش دست دوز تولید می کند گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم انتظار می رود که در سال جاری بتوانیم در صادرات این محصول عملکرد چشمگیری داشته باشیم . در این راستا امید است صندوق  ضمانت از صادرات حمایت بیشتری داشته باشد که بتوانیم به برنامه های بلند مدت در صادرات این کالا برسیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازارهایی که برای صادرات پیش بینی شده اند آفریقای جنوبی و روسیه هستند و در اواخر شهریورسال جاری شرکت ما بازدیدکننده نمایشگاه "موس شووز" در مسکو است . دوره دوم این نمایشگاه در اسفند ماه است برنامه ریزی هایی انجام شده که در آنجا غرفه ای خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت تعاونی کفش تچر با تاکید بر اینکه برگذار کننده نمایشگاه موس شوز داخلی نیست گفت: این نمایشگاه یک نمایشگاه تخصصی کفش است که نمایندگی هایی از کشورهایی مانند چین ایتالیا و آلمان در آن حضور خواهند داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه کشور روسیه در تولید کفش و محصولاتی از این نوع عملکرد خوبی دارد، به دنبال این هستیم که بتوانیم دفتری در روسیه راه اندازی کنیم که با شرکت های تولیدی کفش این کشور شریک شویم.

وی در پایان نبود نقدینگی را مانع اصلی بر سر راه صادرات دانست و گفت: بالا بودن هزینه تمام شده و عدم همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات موجب شده فعالیت های صادراتی دشوار باشد، همچنین نبود فضای رقابتی در داخل کشور شرایط را برای پیشرفت این صنعت با مشکل مواجه کرده است.

95103ت

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید