Performancing Metrics

وجود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام آبی در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 368527
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1395 - 20:25
معاون وزیر نیرو از وجود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در بخش آب کشور خبر داد.

اتاق خبر: رحیم میدانی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آب و رویکرد وزارت نیرو در ایجاد پروژه‌های جدید، بیان کرد: نمی‌توان به صورت مطلق گفت که وزارت نیرو پروژه جدیدی را ایجاد نمی‌کند، چرا که تامین آب شرب اقدامی نیست که بتوان آن را به تعویق انداخت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: باتوجه به اهمیت ویژه تامین منابع آبی مجبور به ایجاد پروژه‌های جدید هستیم، اما در قانون بودجه، اولویت اول به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داده شده است.

میدانی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمامی که پیشرفت بالایی دارند، اظهار کرد: اولویت وزارت نیرو این است که این پروژه‌ها در مرحله‌ی اول اجرایی شوند و باید به این مساله نیز توجه کرد که پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شرب، جمع‌آوری فاضلاب و تامین آب کشاورزی دسته‌بندی شده‌اند.  

به گفته وی، با توجه به هزینه‌های بالایی که برای یک پروژه می‌شود اگر پروژه‌ای که پیشرفت بالایی دارد به اتمام نرسد قطعا ضربه اقتصادی برزگی به جامع وارد می‌شود.

معاون وزیر نیرو توضیح داد: حجم پروژه‌های نیمه تمام با قیمت امروز، حدودا ۱۸۰ هزار میلیارد تومن است که عدد بزرگ و قابل توجهی است.

میدانی در خصوص اولویت بندی پروژه های نیمه تمام گفت: منطق حکم می کند که در پروژه های نیمه تمام، اولویت ها را به ترتیب اول آب شرب، دوم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و سوم پروژه های تامین آب کشاورزی اختصاص دهیم و این روش اولویت بندی، برای پروژه هایی است که پیشرفت فیزیکی آن ها بالاست تا زودتر به بهره برداری برسند.

وی تاکید کرد: ما باید به فکر اتمام پروژه های نیمه تمام و نیز پول هایی که خرج کردیم باشیم زیرا جزو سرمایه های کشور هستند که هم ضررعدم نفع دارند هم عمر مفیدشان کم می شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید