Performancing Metrics

تن آرایی تندیس های شنی در ساحل آستارا | اتاق خبر
کد خبر: 368665
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1395 - 19:21
کودکان و نوجوانان آستارایی در محدوده ساحلی طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان، با ظرافت های کودکانه خود تندیس های شنی زیبایی را خلق کردند.

اتاق خبر:کودکان و نوجوانان آستارایی عصر چهارشنبه، هنر خلاقانه خود را با طرح های ابتکاری گره زده و با آفرینش تندیس های زیبای شنی در ساحل این شهرستان، احساس ها و خلاقیت های لطیف خود را به نمایش گذاشتند.
دنیای پاک کودکان و زیبایی آبی رنگ خزر دست به دست هم داد تا رازهای مگوی تندیس های شنی ساخته شده به دست کودکان، حتی به گوش صدف های دریا نیز برسد.
محمدی والدین یکی از کودکان حاضر در این برنامه گفت: از مشاهده ذوق فرزند خردسالم برای ساختن مجسمه های مختلف با استفاده از شن، احساس خوبی به من دست می دهد و یقین دارم این قبیل برنامه ها خلاقیت های فکری کودکان و نوجوانان را شکوفا می کند.
مادر یک نوجوان نیز که نظاره گر تلاش فرزندش برای ساختن یک تندیس شنی بود می گفت: دنیای کودکان و نوجوانان باید بیش از پیش مهم شمرده شود و هر اندازه محیط سالم و آموزنده ای برای آنها فراهم شود شخصیت آنها مراحل سیر تکامل را به خوبی سپری خواهد کرد.
ذوق های آمیخته با کنجکاوی کودکانه در مقابل نفس شرجی خزر، آنچنان تصاویر زیبایی از طبیعت را بر تن ساحل آستارا ایجاد کرده بود که بسیاری از گردشران بی اختیار به تماشای آنها روانه می شدند.
یکی از گردشگران که از شهرستان تبریز به آستارا سفر کرده بود، گفت: دریا موهبتی برای ساحل نشینان است و تلاش مسوولان در استفاده از فرصت های بی نظیر دریا و ساحل برای ایجاد بازی ها و تفریح های سالم فکری قابل ستایش است.
وی عقیده داشت که این قبیل برنامه ها مختص گروه سنی کودک و نوجوان نیست و شاید با تدبیر بیشتر بتوان برای بزرگسالان نیز برنامه هایی مشابه تدارک دید.
مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا نیز در حاشیه آیین اختتامیه نخستین جشنواره تندیس های شنی این شهرستان گفت: در این جشنواره فرهنگی 500 نفر کودک، نوجوان و والدین آنها در قالب گروه های مختلف شرکت کرده بودند.
صابر فرضی زاد ادامه داد: دستگاه های اداری و نهادهایی همچون فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، حفاظت محیط زیست، بخشداری، سپاه و مرکز آموزش علمی کاربردی در برگزاری این برنامه مشارکت داشتند.
از بخش های جالب این جشنواره، مشارکت والدین کودکان و نوجوانان بود که با نگارش دلنوشته های خود با موضوع دوستی با دریا بر صفحه های شنی ساحل، جلوه دیگری به این جشنواره داده بودند.
در پایان جشنواره تندیس های شنی آستارا با نظر هیات داوران به 20 گروه برگزیده، جوایزی اهدا شد.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و حدود سه هزار و 500 نفر در مراکز شماره یک و دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان عضو هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید