Performancing Metrics

استاندار فارس: حاکمیت قانون مهمترین نیاز امروز جامعه ماست | اتاق خبر
کد خبر: 368669
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1395 - 19:59
استاندار فارس گفت: حاکمیت قانون مهمترین نیاز امروز جامعه ماست و اگر در جامعه قانون حاکم شود بسیاری از مسائل و مشکلات دیگر وجود نخواهد داشت.

اتاق خبر:سید محمد علی افشانی، شامگاه چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته دولت در شیراز در جمع فرهنگیان افزود: بسیاری از مسائلی که مردم از آن رنج می برند آنجاست که قانون کنار گذاشته می شود اما اگر قانون حاکم شود این مشکلات و مسائل دیگر ایجاد نخواهد شد.
وی ادامه داد: اگر احزاب قدرتمندی که در قانون اساسی به آن پرداخته شد شکل گیرد ما در انتخابات نگران درگیری شهرستان ها و طوایف با هم نخواهیم بود چرا که حزب فردی را انتخاب و معرفی می کند و پاسخگوی اقدامات او هم خواهد بود و اینگونه نیست که فرد هر بلایی دلش خواست بر سر کشور بیاورد و بعد کنار برود و با اعتماد به نفس اعلام کند که خوشحال است که جزو هیچ گروه و حزبی نیست.
استاندار فارس گفت: این چه افتخاری است برای مدیران ارشد کشور که بگویند جزو هیچ گروه و دسته ای نیستند، انسانی که دارای احساس مسئولت اجتماعی است حتما وارد تشکل های اجتماعی می شود.
افشانی افزود: حضور در نهادهای مدنی به معنی داشتن احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه و پذیریش دادن هزینه برای رسیدن مردم به حقشان و آگاه کردن مردم نسبت به حقوقشان است.
وی، با اشاره به تقسیم بندی عام دولت ها به دولت دوره گرد و دولت مستقر اظهار کرد: دولت های دوره گرد یا دست فروش که به آنها دولت آتش نشان هم گفته می شود دولت هایی هستند فاقد استراتژی و تصمیم گیری آنها موردی است.
استاندار فارس بیان کرد: این دولت ها بیشتر علاقمند هستند که گردش داشته باشند از این مکان به آن مکان بروند و چون هر روز پدیده ای غیر قابل باور مانند افزایش غیر منتظره قیمت ارز، سکه و مسکن در جامعه روی می دهد و این دولت نیز باید مانند آتش نشان تمام توان خود را برای مهار این پدیده های غیر منتظره بسیج کند
افشانی، دولت دارای استراتژی، برنامه و دوراندیش را نیز دولت مستقر دانست و گفت: دولت مستقر خیلی نگران فریادهای آنی چه در تایید و چه در تکذیب نیست و به جای حال تنها به آینده می اندیشد.
استاندار فارس اظهار کرد: دولت مستقر اساسا به این می اندیشد که پس از پایان دوره اش مردم چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد و جامعه را چگونه تربیت کند که قبل از هر چیز حقوق انسان ها در آن رعایت شود.
او ادامه داد: دولت مستقر به این می اندیشد که باید از کجا به کجا رسید و اساسا می داند که در این راه مخالفانی هم خواهد داشت اما چون دارای استراتژی است آنرا را رها نمی کند و ضرر و زیان کار هم آنجاست که ما نگران تاییدها و تکذیب های آنی باشیم.
افشانی بیان کرد: بارها و بارها در جمع خبرنگاران گفته ام که شما یک وظیفه اساسی دارید و آن آگاه کردن مردم نسبت به حقوقشان است و قطعا اگر مردم به حقوق خود آگاه شوند از آن دفاع خواهد کرد.
استاندار فارس، دولت روحانی را دولت مستقر دانست و افزود: ما نیز به عنوان نماینده دولت در این استان به دولت مستقر ایمان داریم و معتقدیم که قبل از هر کاری به این فکر کنیم که حقوق مردم چگونه شناخته و دفاع شود و قانون به چه شکل حاکم گردد.
وی، آرامش امروز حاکم در جامعه را مهمترین دستاورد دولت دانست و افزود: این دستاورد مهم، حاصل کار دولتی با تدبیر، با برنامه و با تجربه است و مجموعه اقدامات سبب شده که امروز مردم در آرامش زندگی کنند.
استاندار فارس گفت: در فضای آرام است که انسان های متفکر رشد می کنند اما انسانی که در فضای ناآرام رشد می کند انسانی زورمند و بی عقل خواهد بود.
افشانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید می کوشد که قدرت بر اخلاق مسلط نشود و به خاطر همین رویه و برنامه، ثبات نسبی در کشور ایجاد شده است.
وی، با اشاره به ثبات نرخ ارز در دولت تدبیر و امید افزود: برای اولین بار بعد از سال 1331 که تراز ما مثبت بود، شاهد هستیم که در دولت یازدهم این اتفاق تکرار شد که این موفقیت بیانگر حرکت اقتصاد به سمت جلو است و هرکس هم بخواهد در مقابل این حرکت سنگ اندازی و کارشکنی کند راه به جایی نخواهد برد.
استاندار فارس اضافه کرد: مردم ما خوب می فهمند و در جای خود درست تصمیم گیری می کنند و به همین دلیل به کسانی که در تلاش هستند که تمام موفقیت های دولت را وارونه جلوه دهند توصیه می کنم که از این کار خود دست بردارند چرا که نتیجه ای به دست نمی آورند.
او گفت: دولت همواره تلاش کرده که رفتارش را بر پایه قانون تنظیم کند.
وی اظهار کرد: ما باید قانون را مبنای تصمیمات و رفتارهای خود قرار دهیم و اگر اینگونه عمل کنیم مشکلی پیش نمی آید و جامعه هم سود خواهد برد.
افشانی، با اشاره به برگزاری جلساتی با مجمع نمایندگان فارس با هدف حرکت در مسیر توسعه استان گفت: باید به گونه ای عمل شود که هم از ظرفیت و نیروی قابل توجه 18 نماینده استان و هم از ارتباطاتی که با دولت وجود دارد بهره لازم برده شود.
وی، در خصوص معیارهای انتخاب مدیران نیز گفت: در ابتدای حضورم در استان اعلام کردم که ملاک انتخاب مدیران این است که توان انجام ماموریت سازمانی و سلامتی مالی و اخلاقی داشته باشند و پذیرنده و تابع سیاست های عمومی دولت نیز باشند.
او افزود: عزل و نصب مدیران در حیطه اختیارات وزیران است و در نهایت باید توسط استاندار تایید شود و اگر مدیری به رغم تمایل وزیر و به اصرار استاندار تغییر کند ممکن است همکاری لازم از سوی وزارتخانه با آن مدیر انجام نشود.
استاندار فارس اظهار کرد: ما باید مطابق قانون رفتار کنیم تا منافع آن به استان برسد و همچنین قدر مدیران زحمتکش را نیز بدانیم.
افشانی ادامه داد: نباید بر روی مسائلی که برای استان تعیین کننده نیستند تاکید کنیم و در مقابل حرکت در جهت حاکمیت قانون، رعایت حقوق مردم و پیشرفت استان را در دستور کار قرار دهیم.
وی، در بخش دیگری سخنان خود، در خصوص اولویت های سرمایه گذاری نیز گفت: یکی از بخش هایی که لازم است سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن انجام شود آموزش و پرورش به عنوان تامین کننده و تربیت کننده نیرویی است که در آینده بنا است جامعه را اداره کند.
استاندار فارس، تعلیم و تربیت را به معنای یادگیری چگونه زیستن، چگونه حق دیگران را به رسمیت شناختن و ترجیح منافع جمع و جامعه به منافع خود دانست و ادامه داد: اگر دانش آموزی اینگونه تربیت شود تامین کننده منافع جامعه خواهد بود.
وی، با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات آموزش و پرورش تنها مربوط به مسائل مالی و اعتباری نیست گفت: امروز در کشور ما نسبت دانش آموز و معلم 2 برابر کشورهای توسعه یافته است و میزان معلمان ما بسیار بیشتر از نیاز جامعه است که ضروری است این مساله ساماندهی شود.
افشانی گفت: علاوه بر این، آموزش و پرورش دارای فضاهای فیزیکی بسیاری است که این فضاها نیز باید ساماندهی شوند.
استاندار فارس، در خصوص برگزاری انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نیز گفت: در روزهای قبل از برگزاری این انتخابات بارها اعلام کردم که اگر فردی که از نظر فکری 100 درصد مخالف من باشد یک رای بیشتر از دوستانی که با من هم عقیده و هم فکر هستند بیاورد، با تمام توان از آن تک رای دفاع خواهم کرد تا کسی که رای بیشتر را آورده نماینده شود.
وی گفت: من به اصولی اعتقاد دارم و به هیچ قیمتی آنها را تغییر نمی دهم و بر اساس آنها تصمیم گیری می کنم.
استاندار فارس ادامه داد: مشکل جامعه ما این است که عده ای متوجه نیستند که میانگین مردم از آنها بهتر می فهمند و قطعا اگر این را درک کنند دست از تخریب و تلاش های بیهوده بر می دارند و به نظر مردم احترام می گذارند.
افشانی، در بخش دیگری از سخنان خود، حیات جامعه را در گرو شکوفایی اقتصاد دانست و افزود: دولت تدبیر و امید طی سه و نیم سال گذشته اقدامات بسیاری خوبی در حوزه های اجتماعی و اقتصادی در کشور انجام داده و تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده است.
او افزود: کاهش تورم، رشد اقتصادی و کاهش بهره بانکی و تک رقمی کردن بهره تسهیلات خرید مسکن برای خانه اولی ها از جمله این اقدامات است.
استاندار فارس اظهار کرد: دولت همچنین در زمینه بازپس گیری سهم کشور از بازارهای جهانی خصوصا بازپس گیری سهم به یغما رفته نفت نیز موفقیت های چشمگیری به دست آورد و امروز می بینیم که سهم ما از بازار نفت در جهان به زمان قبل از تحریم ها بازگشته است.
افشانی، با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز از هفته دولت به استان فارس افزود: در این سفر وزیر راه و شهرسازی آمادگی این وزارتخانه را برای ساماندهی رودخانه خشک شیراز اعلام کرد.
وی گفت: البته کار مطالعه و بررسی اجرای طرح از چند ماه قبل آغاز شده بود اما با قول مساعد وزیر این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.
افشانی افزود: قطعا اجرای این طرح علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری به ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان نیز کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید