Performancing Metrics

معاونان رییس‌جمهور در هفته دولت کجا بودند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 368683
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1395 - 21:45
معاونان رییس‌جمهور به مناسبت هفته دولت با حضور در شهرها و استان‌های مختلف کشور، پروژه‌های متعددی را افتتاح و در جلسات شورای اداری استان‌ها شرکت کردند.

اتاق خبر: با آغاز هفته دولت از سه‌شنبه (۲ شهریور) سفرهای مختلف معاونان رییس‌جمهور به استان‌های کشور سرعت بیشتری گرفت. در این هفته، ۱۰ معاون روحانی در سفرهایی جداگانه به مناطق مختلف ایران سرکشی کردند و طی این سفرها در جریان آخرین فعالیت‌های اجرایی کشور قرار گرفتند.

یک هفته و سه سفر جهانگیری

معاون اول رییس‌جمهور در روز اول هفته دولت پس از حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی، راهی دیار شهید رجایی شد. جهانگیری در سفر به قزوین، طرح توسعه تولید ماشین لباسشویی شرکت ال‌جی، خط تولید داشبورد خودرو دنا و پژو ۲۰۷ در کارخانه راستی کار البرز و طرح توسعه نورد سرد شماره ۲ شرکت صنایع هفت‌الماس ورد را افتتاح کرد. او در این سفر علاوه بر شرکت در شورای اداری استان، در جلسه اقتصاد مقاومتی قزوین شرکت و با منتخبین این شهر دیدار کرد.

معاون اول رییس‌جمهور در دومین سفر خود برای افتتاح و بازدید از کارخانه فولاد کویر دامغان و بازدید و افتتاح کارخانه آریا ترانسفو شهمیرزاد راهی استان سمنان شد. جهانگیری در این سفر یک‌روزه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات استان سمنان حاضر شد و سپس در جلسه شورای اداری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی، از نحوه اجرای پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در استان سمنان مطلع شد. در این سفر فاز اول مجتمع فولاد کویر دامغان و کارخانجات آریاترانسفوی شهمیرزاد شامل شرکت آریاترانسفوی شرق و شرکت آریاترانسفوی قدرت به بهره‌برداری رسید.

در این هفته فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، با حضور معاون اول رییس‌جمهور افتتاح شد. جهانگیری پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اپراتورهای شبکه ملی اطلاعات، در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات سد راه دسترسی آزاد به اطلاعات نیست بلکه خدمات با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر، هزینه کمتر و امنیت بالاتر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون اول رییس‌جمهور در سومین سفر خود در هفته دولت به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی و خدماتی به استان آذربایجان شرقی سفر کرد. وی پس از حضور در این استان، در اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تبریز شرکت و سخنرانی کرد.

جهانگیری در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی پلی‌کلینیک مرکزی تبریز  را با مساحت ۸۵۰۰ متر مربع افتتاح و از بخش‌های مختلف این مرکز درمانی بازدید کرد. همچنین کارخانه صنایع کاغذ نرمه آذربایجان تولید کننده سلولزی و مواد اولیه کاغذ دستمالی با حضور معاون اول رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به استان آذربایجان شرقی، با حضور در شهرستان آذرشهر بزرگترین واحد تولیدی صنعت چوب و نئوپان کشور را افتتاح و از بخش‌های مختلف خط تولید این واحد صنعتی بازدید کرد.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با محوریت اقتصاد مقاومتی شرکت کرد و در جریان عملکرد این استان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفت. در این سفر، اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی با حضور جهانگیری گشایش یافت.

افتتاح ۸۴ طرح عمرانی خراسان شمالی با حضور نوبخت

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در این هفته ابتدا به یزد سفر کرد در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور و شهیدان کارمند استان یزد در مسجد روضه محمدیه این شهر گفت: تمام همت دولت بر این است که بتواند در دو عرصه سیاست‌های پولی و مالی، چرخه اقتصاد کشور را به حرکت در آورد. فعال کردن هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور در همین راستا بوده است.

محمد باقر نوبخت سفری هم به استان خراسان شمالی داشت و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا به اسفراین عزیمت و ۸۴ طرح عمرانی این شهرستان را افتتاح کرد. وی همچنین پس از سخنرانی در سالن ۱۰۰۰ نفری مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین از طرح در دست اجرای راه‌آهن این شهرستان بازدید کرد. نوبخت پس از آن با حضور در بجنورد مرکز خراسان شمالی در جلسه برگزیدگان و فعالان اقتصادی استان در استانداری شرکت کرد.

افتتاح و بازدید بخشی از پروژه دوبانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان و شرکت در شورای برنامه‌ریزی استان و نشست خبری با خبرنگارن از برنامه‌های سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان شمالی بود.

ورامین، قزوین و زاهدان؛ سه سفر یک‌روزه انصاری

معاون حقوقی رییس‌جمهور هم مانند جهانگیری در هفته دولت سه سفر را تجربه کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری ابتدا در سفر به ورامین در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک اظهار کرد: برای دفاع از نظام و کشور،  بهترین راه هماهنگ کردن تلاش‌ها متناسب با نوع حمله دشمن است. دشمنان امروز در قالب انواع کارشکنی‌ها تلاش دارند در تبلیغاتی گسترده چنین القا کنند که نظام جمهوری اسلامی، کارآمد نیست.

وی همچنین در نشست شورای اداری شهرستان پیشوا، با اشاره به تلاش رسانه‌ای دشمنان برای القای شبهات، بزرگنمایی مشکلات و ناامیدی در جامعه، افزود: امروز ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر شده است چرا که سیستم اطلاع‌رسانی و خبرپراکنی در دنیا پیچیده و گسترده‌تر شده است.

انصاری پس از ورامین راهی قزوین شد. دیدار و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، شرکت در نشست شورای اداری مدیران به منظور تشریح و تبیین برنامه‌های دولت، نشست خبری با اصحاب رسانه و دیدار با خانواده چند تن از شهدا از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون حقوقی رییس‌جمهور به قزوین بود. وی در بدو ورود خود به قزوین با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

استان سیستان‌ و بلوچستان مقصد بعدی معاون حقوقی رییس‌جمهور بود. وی در سفر به زاهدان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، چند طرح عمرانی را افتتاح و در همایش طلاب و علمای شیعه و سنی استان شرکت کرد. شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای کارمند، نشست شورای اداری و شورای کارشناسان و همایش حاشیه‌نشینان زاهدان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه انصاری به سیستان‌وبلوچستان به حساب می‌آمد.

وی در همایش طلاب شیعه و سنی در مسجد مکی اهل سنت زاهدان  عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته با تکیه بر خداوند متعال و حمایت‌های بی‌دریغ مردم و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت نظام و اعتلای جایگاه ایران در عرصه‌های بین المللی توانسته گام‌های بلندی بردارد. دولت یازدهم یک سال زودتر از زمان وعده خود توانست تورم ۴۴ درصدی را تک‌رقمی کند که این کار بسیار بزرگی است.

آغاز عملیات نیروگاه زنجان با حضور امیری

معاون امور مجلس رییس‌جمهور هفته دولت را با حضور در استان‌های زنجان و قزوین گذراند. حسینعلی امیری در سفر به زنجان در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه زنجان یک و پروژه‌های برق منطقه‌ای استان زنجان شرکت کرد. عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی زنجان یک شامل یک واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی (در شرایط ایزو) با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیون یورو معادل ۱۲۰۰ میلیارد ریال واقع در ۸۵ کیلومتری اتوبان زنجان-میانه آغاز شده است.

امیری همچنین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان گفت: رییس‌جمهور چندی پیش گفتند که ناامید کردن مردم نه به دولت بلکه به نظام آسیب می‌رساند و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین شب در همایش راه رجایی در قزوین که در آن چاپ جدید کتاب سیره شهید رجایی اثر غلامعلی رجایی رونمایی شد، با بیان این‌که جامعه کارایی نظام را با عملکرد و فعالیت‌های دولت می‌سنجد، افزود: القای ناکارآمدی دولت القای ناکارآمدی نظام است.

حضور شریعتمداری و مولاوردی در چهارمحال‌وبختیاری‌

معاون اجرایی رییس‌جمهور در هفته دولت برای پیگیری مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور به استان چهارمحال‌وبختیاری سفر کرد.  دیدار با روستاییان و عشایر، علما و روحانیون، نشست با فعالان سیاسی و اقتصادی، بانوان، اصحاب رسانه و شرکت در شورای اداری استان از  برنامه‌های سفر محمد شریعتمداری به این استان بود.

شریعتمداری در نشست ارزیابی تحقق تصمیمات سفر رییس‌جمهوری به چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سند جامع گردشگری چهارمحال‌وبختیاری به‌زودی مطرح و در هیات دولت تصویب می‌شود. تبدیل این استان به قطب گردشگری از مصوبات سفر دکتر روحانی است.

در این سفر معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده هم حضور داشت. شهیندخت مولاوردی در جمع زنان فعال چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: حوزه زنان و خانواده از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که دولت یازدهم از همان ابتدا تلاش داشته با رفع مشکلات و پیگیری مطالبات زنان نقش موثری در این حوزه ایفا کند. نرخ پایین مشارکت سیاسی و اقتصادی زنان دو چالش اساسی این حوزه است. برای بهبود وضعیت زنان نیازمند یک عزم ملی هستیم که هنوز این مهم شکل نگرفته است.

در این نشست نمایندگان اقشار زنان دغدغه‌ها و مطالبات خود را در زمینه کاهش ساعات کاری زنان شاغل، افزایش امکانات ورزشی، توجه به وضعیت زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، رفع مشکلات حقوقی، توجه به ورزش زنان روستایی مناطق محروم، رسیدگی به مطالبات زنان فرهنگی، اشتغال، توجه به بحث عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها، تغییر فرهنگ مردسالاری و تغییر نگرش‌های تبعیض جنسیتی به زنان و بومی گزینی معلمان مطرح کردند.

سفر معاون علمی و فن‌آوری رییس‌جمهور به مرکزی

معاون علمی‌وفن‌آوری رییس‌جمهور در سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی در آخرین روز از هفته دولت در گلزار شهدای اراک حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از چند واحد صنعتی از برنامه‌های سفر سورنا ستاری در سفر به استان مرکزی و شهر اراک بود.

همچنین در نشست شورای اداری استان مرکزی از تمبر یادبود دولت با حضور ستاری رونمایی شد. وی در این نشست تصریح کرد: تکیه بر اقتصاد نفتی بزرگترین خیانت را در حوزه باروری دانش و کسب‌وکار نوین به کشور کرده و امروز باید در سایه خوداگاهی، برنامه‌محوری و همت، بلند این مشکلات را ترمیم کنیم.

شهیدی در شیراز

در این هفته معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان فارس سفر کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر شیراز تصریح کرد: به استناد آیات قرآن کریم سرنوشت مردم به دست خود مردم است و خود مردم هستند که سرنوشت‌ها را تغییر می‌دهند و با انقلاب‌ها و دگرگون کردن معیارها سرنوشت فردی و اجتماعی خود را عوض می‌کنند. ملت ایران ۳۷ پیش به دست امام خمینی (ره) و با همت، شجاعت، سخاوت، ایثار و مقاومت مردم کشورمان انقلابی اسلامی شکل دادند که تمام معیارهای غلط را تغییر داد و معیارهای اسلامی در کشور حاکم شد.

شهیدی همچنین در اولین روز هفته دولت، اسحاق جهانگیری را در سفر به قزوین همراهی کرد.

تفاهم‌نامه ابتکار در گیلان

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با سفر به گیلان از به اهتزاز درآمدن پرچم‌های آبی در سواحل فاقد آلودگی گیلان خبر داد.

در این سفر با حضور معصومه ابتکار  و استاندار گیلان تفاهم‌نامه مدیریت پایدار در ورزش و گردشگری با حفظ محیط زیست به‌ویژه در مناطق دارای اهمیت ویژه زیست محیطی نظیر تالاب انزلی و بوجاق به امضا رسید.

همچنین سومین نشست کارگروه ملی تغییرات آب و هوا با حضور سگولن رویال وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای جمهوری فرانسه و رییس بیست‌ویکمین کنفرانس متعاهدین تغییرات آب و هوا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر نیرو، رییس آژانس انرژی اتمی ایران، رییس سازمان ملی استاندارد و و معاونان وزارتخانه‌های مرتبط در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

آغاز بهسازی ابنیه تاریخی کرمان با حضور سلطانی‌فر

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بازدید و افتتاح طرح‌های هفته دولت و شرکت در چند نشست از جمله شورای اداری به کرمان سفر کرد. مسعود سلطانی‌فر در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی این استان (گام دوم مثلث توسعه) با فعالان اقتصادی و گردشگری در اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد: آینده گردشگری کشور بسیار روشن است و تنها بخشی که هزار و ۷۵۲ پروژه را با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌کند، بخش گردشگری است.

در این سفر مرکز کنترل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان (سامانه نظارت و ارزیابی) با حضور سلطانی‌فر در مرکز استان کرمان افتتاح شد. همچنین تفاهم‌نامه خرید و اهدای آثار زنده‌یاد استاد سیدعلی‌اکبر صنعتی و استاد علی خالقی با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه هنرهای معاصر (صنعتی) کرمان امضا و مبادله شد.

حضور در آیین ثبت جهانی قنوات و کویر لوت، نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی و گردشگری، بازدید از بناهای تاریخی و پروژه‌های شهری در کرمان و آغاز عملیات اجرایی قلعه دختر و قلعه اردشیر در کرمان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه سلطانی‌فر به کرمان بود. وی در ادامه آخرین روز سفر به کرمان به همراه استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و خبرنگاران از پروژه‌های شهری در حال اجرا مانند پل سردار شهید حسین بادپا و عملیات اجرایی طرح‌های ساماندهی میدان شهدا (مشتاقیه)، مقبره خواجه اتابک و مجموعه باغ لله به عنوان ابنیه تاریخی در دست بهسازی شهر کرمان بازدید کرد.

همچنین رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در  اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیایی در تبریز عازم این شهر شد.

سلطانی‌فر در دیدار با نعمت‌الله امام‌زاده سفیر تاجیکستان در ایران با اشاره به سابقه تمدنی دو کشور خاطرنشان کرد: ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، مذهبی و تمدنی هستند که این اشتراکات فرهنگی می‌تواند زمینه افزایش همکاری‌های بین دو کشور را بیش از پیش فراهم کند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید