Performancing Metrics

درآمد 50 میلیارد ریالی زعفران کاران گلستانی | اتاق خبر
کد خبر: 368739
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 02:01
مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: زعفران کاران استان سال گذشته حدود 50 میلیارد ریال از محل برداشت و فروش زعفران درآمد کسب کردند که توسعه کشت این محصول درافزایش درآمد و رونق اقتصادی روستاهای گلستان موثر خواهد بود.

اتاق خبر:محمدتقی رجایی روز پنجشنبه اظهار کرد: این درآمد از محل برداشت 800کیلوگرم زعفران از 200هکتار زمین های زیرکشت این محصول در استان کسب شده است.
وی اضافه کرد: براساس اعلام مراجع رسمی و کارشناسان، کیفیت زعفران تولید شده در گلستان مطلوب بوده و با توجه به قیمت بالای محصول نهایی، می تواند به انتخاب اول کشاورزان روستاهای مستعد استان برای تولید تبدیل شود.
رجایی بیان کرد: در سال های گذشته کشاورزان گلستانی، زعفران های برداشت شده را به صورت فله ای و بدون بسته بندی در بازارهای مشهد و دیگر شهرها می فروختند ،اما با ورود تعاون روستایی به این کار و خرید محصول با قیمت مناسب ، هم اینک بخش عمده زعفران استان توسط این سازمان خریداری و به بازارها عرضه می شود.
مدیر تعاون روستایی گلستان افزود: رونق تولید زعفران در روستای وامنان شهرستان آزادشهر که دارای بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان است ،موجب تغییر محسوس شرایط اقتصادی ساکنان و رونق هر چه بیشتر کسب و کار در این روستا شده است.
وی در ادامه به لزوم اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای کامل طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاون روستایی گلستان، نیازمند اعتبار بیش از 200 میلیارد ریالی است.
به گفته وی، این اعتبار برای اجرای 64 طرح اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است تا با اجرای کامل آن و فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز، میزان تولید محصولات کشاورزی استان افزایش یابد.
مدیر تعاون روستایی گلستان بیان کرد: افزایش ضریب خوداتکایی در گندم، دانه های روغنی، محصولات زراعی و مرغ و تخم مرغ، توسعه و نوسازی ناوگان و ماشین آلات کشاورزی، تامین نهاده ها و تجهیز و نوسازی اراضی بخشی از برنامه های در دست اجرا است.
وی همچنین به طرح های این سازمان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این هفته 6 طرح با اعتبار 75 میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفت که 18 هزار و 650 خانوار از مزایای آن بهره مند و برای 40 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
مدیر تعاون روستایی گلستان در ادامه با یادآوری برنامه ریزی این سازمان برای رونق کشت پنبه، گفت: امسال در بیش از 10هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان با حمایت تعاون روستایی پنبه کشت شده است.
رجایی ادامه داد: مطابق پیش بینی کارشناسان، از این اراضی حدود 22 هزار تن پنبه برداشت خواهد شد که امیدواریم قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی، موجب اقبال بیشتر کشاورزان در کشت این محصول سنتی استان در سال های آینده شود.
وی بیان کرد: تعیین قیمت 29 هزار ریال برای خرید تضمینی هر کیلوگرم وش می تواند موجب افزایش انگیزه کشاورزان روستایی استان در کشت این محصول شود و اگر کارخانجات در خرید آن تعلل کرده و کمتر از قیمت مصوب از کشاورزان خرید کنند، تعاون روستایی آمادگی خرید این محصول به هر میزان را دارد.
به گفته مدیر تعاون روستایی گلستان هم اینک 164 هزار و 518 نفر در 267 شرکت تعاونی استان در حوزه زنبورداری، کشاورزی، بانوان و بخش های دیگرعضویت دارند.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید