Performancing Metrics

600 هزار میلیارد ریال به شهردارها و دهیاری های کشور اختصاص یافت | اتاق خبر
کد خبر: 368740
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 02:16
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: 600 هزار میلیارد ریال اعتبار سالجاری به شهردارها و دهیاری های سراسر کشور از محل خدمات شهرداری ها و کمک دولتی اختصاص یافته است.

اتاق خبر:هوشنگ خندان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: 25 تا 35 درصد از این میزان اعتبارات اختصاص یافته از محل مالیات بر ارزش افزوده است.
وی گفت: 35 هزار میلیارد ریال سالجاری بطور متمرکز از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور اختصاص یافته است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: تاکنون حدود 10 هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبارات اختصاص یافته به حوزه شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت شده است.
خندان بیان کرد: ارتقای زیرساخت های خدمات دهی و رفاهی شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت از مهمترین اولویت این سازمان در سالجاری است.
وی ادامه داد: این سیاست در چارچوب کنترل جابجایی های گسترده جمعیت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و کاهش پدیده حاشیه نشینی است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: حمایت از دهیاری ها و شهرداری ها اولویت دولت برای خدمات رسانی بهتر به مردم است.
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری ها به منظور بازدید از طرح های یاسوج از جمله پل چهارم بشار و پارک ولایت این شهر به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده است.
براساس سرشماری 1390 کهگیلویه و بویراحمد حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که 48 درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.
کهگیلویه و بویر احمد یک هزار و 674روستای دارای سکنه دارد که 700 روستا بالای 20 خانوار جمعیت و بیش از 400 روستا از خدمات دهیاری بهره مند هستند.

منبع: ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید