Performancing Metrics

تردد زائران اربعین از مرز مهران فقط با گذرنامه و ویزای معتبر انجام می شود | اتاق خبر
کد خبر: 368744
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 03:14
فرماندار مهران گفت: تردد زائران جهت شرکت در کنگره عظم پیاده روی اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران فقط با داشتن گذرنامه و ویزای معتبر امکان پذیر است.

اتاق خبر:مراد ناصری روز پنجشنبه اظهار کرد: در ایام اربعین امسال با هماهنگی های بعمل آمده به هیچ وجه امکان سفر بدون داشتن مدارک قانونی به کشور عراق وجود ندارد.
وی از علاقه مندان به حضور در این آیین معنوی و عظیم خواست از هم اکنون برای دریافت گذرنامه و ویزای معتبر و نام نویسی در سایت حج و زیارت اقدام کنند.
وی افزود: همه تلاش خدمتگزاران به زائران اربعین حسینی در مرز و شهرستان مهران فراهم کردن امکانات برای تسهیل در ترددها است تا زائران بدون کمترین مشکل از این مرز بین المللی تردد کنند.
ناصری تاکید کرد: تجربه های زیادی از سفر زائران به آیین اربعین در سال های 93 و 94 بدست آورده ایم بنابراین همه توان و تلاش خود را بکار گرفته ایم تا مشکلات سال های قبل در مرز مهران را را دیگر نداشته باشیم.
فرماندار مهران یادآور شد: البته این به معنای بر طرف شدن همه مشکلات نیست و بطور قطع امسال مشکلات جدیدی پیش روی مان خواهد بود که برای کاهش آنها برنامه ریزی لازم را انجام داده ایم.
وی با اشاره به کارهای بزرگی که در حوزه زیرساخت ها و راه های ارتباطی این شهرستان انجام گرفته است، گفت: در 2 سال گذشته اقدام های زیادی برای حل مشکلات این شهرستان انجام شده ولی نباید انتظار داشت همه مشکلات زیربنایی و زیرساختی یک دهه اخیر (پس از تعیین مرکز بین المللی مهران در سال 82) در مدت کوتاهی بر طرف شوند.
ناصری اضافه کرد: در سال 82 مهران بعنوان مرز بین المللی شناخته شد و تردد زائران و تجارت مرزی با کشور عراق به صورت رسمی آغاز شد ولی متاسفانه در طول فعالیت دولت های هشتم تا دهم کمترین اقدام در بهبود زیرساخت های این مرز انجام شد.
وی افزود: فاصله 85 کیلومتری ایلام - مهران یک جاده معمولی و کم عرض است که می شد با منابع مالی دولت های سابق حداقل سالی یک تا 2 کیلومتر آن را تعریض و به بزرگراه تبدیل کرد در حالیکه چنین اتفاقی نیفتاده است.
به گفته وی، با شروع بکار دولت یازدهم و با هدف رفع مشکلات زیرساختی شهرستان مرزی مهران به منظور تسهیل در تردد زائران، اقدام های خوبی در حوزه تعریض جاده مهران - ایلام انجام شده که مهمترین بخش آن بطول 15 کیلومتر تا پیش از اربعین امسال زیر بار ترافیک می رود.
ناصری خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات تعریض جاده و چهار خطه کردن آن از شهر مهران تا انتهای رضاآباد بطول 15 کیلومتر در دست انجام است و تا پیش از اربعین امسال تکمیلف شده و بصورت دو بانده مجزا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
فرماندار مهران یاداور شد: با زیر بار ترافیک رفتن این مسیر 15 کیلومتری که سال های قبل موجب ایجاد گره های کور ترافیکی می شد از این نقطه (رضاآباد) تا مرز بطول 27 کیلومتر بصورت بزرگراه خواهد بود.
ایجاد جاده اضطراری به طول 10 کیلومتر از پل زائر تا پایانه مرزی برای امورات ضروری امداد رسانی و کارهای اطلاع رسانی و خبری رسانه ها، خبرنگاران و مطبوعات دیگر کار انجام گرفته ای بود که ناصری به آن اشاره کرد.
فرماندار مهران پارکینگ خودروها در زمین های کشاورزی و خسارت هایی که به کشاورزان وارد می شد را دیگر مشکل در اربعین سال گذشته دانست و تاکید کرد: امسال با تعامل و رایزنی انجام گرفته با رئیس شورای اراضی شهرستان تدابیری اندیشیده شده که در صورت پر شدن پارکینگ ها 2 نقطه فرودگاه و شهرک صنعتی برای پارکینگ اضطراری فراهم و عملا با اینکار از تخریب زمین های کشاورزان جلوگیری می شود.
فرماندار مهران درادامه گفت: با مدیریت صحیح و آنچه که مشاهده می شود مشکلات خاصی دیده نمی شود و تلاش می کنیم میزبان شایسته ای برای عاشقان امام حسین(ع) باشیم و شهر کوچک مهران در این ایام پذیرای صدها هزار نفر از مردم کشورمان بوده و هر ساله شاهد خلق یک حماسه ماندگار و به یاد ماندنی می باشیم.
وی ترافیک در طول مسیر پل زائر تا مرز را دیگر مشکل ایام اربعین برشمرد و اظهار کرد: در 2 سال گذشته با مشکلات عدیده ای در زمان رفت و برگشت زائران در این مسیر 11 کیلومتری مواجه بودیم که امسال با ایجاد کمربندی (کنارگذر شهر مهران) بطول هفت کیلومتر سعی کردیم این مشکل دیگر تکرار نشود.
ناصری از تعیین محل مناسبی برای استقرار اتوبوس های برون شهری در حاشیه شهر مهران نیز خبر داد و یاداور شد: بخاطر ممانعت از تکرار گره های ترافیکی سال گذشته دیگر اجازه تردد به این خودروها در شهر مهران داده نمی شود بلکه اتوبوس ها به پارکینگ مورد نظر هدایت می شوند.
وی گفت: مسافران اتوبوس های برون شهری پس از پیاده شدن در داخل پارکینگ ویژه، بوسیله اتوبوس های درون شهری (شرکت واحد) به مرز مهران منتقل خواهند شد.
ناصری ایجاد خط تردد اضطراری بطول 10 کیلومتر در مجاور بزرگراه پل زائر تا مرز مهران را از دیگر اقدام ها در حوزه زیرساخت اعلام کرد و افزود: این مسیر فقط برای تردد خودروهای مسئولان، پلیس، عوامل امدادی و خبرنگاران است و به هیچ وجه اجازه تردد دیگر خودروها و حتی عابران پیاده از این مسیر داده نمی شود.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران به شهرهای مذهبی عراق است در ایام منتهی به اربعین سال گذشته حدود 2 میلیون زائر از این مرز برای شرکت در آیین های ویژه کربلای معلی تردد کردند.
براساس اعلام رئیس سازمان حج و زیارت پیش بینی می شود امسال 75 درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران تردد کنند.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید