Performancing Metrics

تجاوز عربستان به یمن دخالتی آشکار و ظالمانه است | اتاق خبر
کد خبر: 368752
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 03:57
انصارالله:
سخنگوی انصارالله نتایج سفر هیأت نمایندگان یمنی به عراق و دیدار با مسئولان این کشور را تشریح کرد.

اتاق خبر: محمد عبدالسلام الحوثی، سخنگوی رسمی انصارالله یمن ضمن اشاره به گفت‌وگوهای هیأت نمایندگان انصارالله با مقامات عراقی در بغداد، از موضع مثبت مقامات بغداد درباره تشکیل شورای سیاسی عالی یمن سخن گفت و افزود: مسئولان عراقی از تشکیل این شورا استقبال کردند.

وی افزود: آن‌ها با این اقدام مردم یمن که در چارچوب قانون اساسی برای ایستادگی در برابر تجاوز عربستان انجام شده است، موافق هستند. عراق و یمن در سایه تشکیل این شورا همکاری همه‌جانبه‌ای خواهند داشت و مقامات سیاسی و نمایندگان عراقی نیز به زودی به یمن سفر خواهند کرد.

او درباره موضع عراق در قبال رخدادهای یمن و این که بغداد از نخستین روز با تجاوز به یمن مخالف بوده است، گفت: ما برای هرگونه تبادل نظر درباره حل بحران یمن آمادگی داریم زیرا پیامدهای این بحران به یمن محدود نیست و تمام منطقه را در بر می‌گیرد.

محمد عبدالسلام درباره تجاوز عربستان به یمن نیز گفت: این یک دخالت آشکار و ظالمانه است که هیچ توجیهی ندارد. این تجاوز به وضوح شکست خورده و ثابت کرده است که ملت یمن ملتی مظلوم و پایدار است و امکان ندارد که هیچ گونه تجاوز و گردن‌کشی را بپذیرد.

عبد السلام همچنین تأکید کرد: به نظر ما ملت یمن می‌تواند با تکیه بر ظرفیت‌های خود در برابر تجاوز عربستان بایستد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم یمن به هر گونه کمکی نیاز دارند. حالا که دولتی مورد تأیید پارلمان در یمن روی کار آمده است، باید روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و نظامی میان یمن و همه کشورهای حامی آن آغاز شود.

منبع: اینسا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید