Performancing Metrics

مامور بیمه، دزد پیرزن ها از آب درآمد | اتاق خبر
کد خبر: 368785
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 09:32
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زندانی فراری که با معرفی خود به عنوان مامور ویژه، نماینده وزارتخانه یا مامور بیمه اقدام به سرقت از زنان سالخورده در منازلشان کرده بود، خبر داد.

اتاق خبر: در تاریخ 18 خرداد ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 129 جامی به مأموران اعلام کرد که مردی  تحت پوشش مأمور بیمه به در منزل مادرش در خیابان جمهوری – خیابان اردیبهشت مراجعه و ضمن جلب اعتماد وی ، وارد خانه شده و با شناسایی محل نگهداری وجوه نقد اقدام به سرقت 700 هزار تومان وجه نقد کرده و از محل متواری شده است . با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


پیرزن مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، به کارآگاهان گفت : حدود ساعت 13:30 روز هجدهم خرداد ماه امسال زنگ واحد من در طبقه همکف به صدا در آمد، و مردی از پشت آیفون خواست که در را برایش باز کنم . با توجه به اینکه او گفته بود "مادر در را باز کن"، من هم به تصور اینکه پسرم آمده ، در را باز کردم اما به وقتی به حیاط خانه آمدم متوجه شدم که مردی ناشناس و حدودا 40 ساله وارد خانه شده است. او با معرفی خود به عنوان مأمور بیمه تکمیلی و پرداخت حقوق ماهیانه ، یک دسته اسکناس 10 هزار تومانی از کیف همراهش درآورد و  گفته که پول خرد ندارد و به این بهانه از من درخواست پول خرد کرد.
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در آن موقع ، من حدود 700 هزار تومان پول نقد متعلق به پسرم را در خانه داشتم و زمانیکه به سراغ پول های داخل کمد رفتم تا پول خرد درخواستی این مرد را برایش بیاورم ، وی محل نگهداری پول را دقیقا شناسایی کرد . سپس او از من درخواست یک لیوان آب کرد ؛ برای آوردن آب به داخل آشپزخانه رفتم که وی از همین فرصت کوتاه استفاده کرد و پس از برداشتن تمام پول های داخل کمد از خانه خارج شد و زمانیکه متوجه سرقت پول ها شدم به تعقیب او در داخل کوچه رفتم اما او به سرعت و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شده بود .

همزمان با آغاز تحقیقات در خصوص پرونده شاکی پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم با شناسایی پرونده کلاهبرداری و سرقت های مشابه در پایگاه های نه گانه پلیس آگاهی موفق به شناسایی ده ها مالباخته ی دیگر در مناطق مختلف تهران بویژه در مناطق پیروزی ، راه آهن ، جمهوری ، ولیعصر ، شمیرانات ، وحدت اسلامی ، منیریه ، انقلاب ، کارگر ، آزادی ، نواب ، جیحون و ...  شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد و به بهانه پرداخت حقوق ماهیانه ی بیمه شان و توسط مأمور بیمه قلابی مورد سرقت پول و طلاهایشان قرار گرفته بودند .
تمامی مالباختگان که عمدتا پیرزن های تحت پوشش بیمه بودند در اظهاراتی مشابه گفتند که فردی حدودا 40 ساله ، با صورت سبزه ، قد متوسط و نسبتا چاق با یک دستگاه موتورسیکلت به در خانه آنها مراجعه ، ضمن معرفی خود به عنوان مأمور بیمه مدعی پرداخت حقوق بیمه آنها شده ، با این ترفند و ضمن نشان دادن مقادیری پول اعتماد آنها را برای پرداخت حقوق به صورت کامل جلب و نهایتا پس از شناسایی دقیق محل وجوه نقد مالباختگان آنها را به بهانه آوردن آب یا چای به آشپزخانه فرستاده و در یک فرصت کوتاه تمامی وجوه نقد و بعضا طلاهای آنها را سرقت کرده است .  

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری و سرقت ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از چهره نگاری و اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری شده و متهم تحت تعقیب مرجع قضایی بنه ام سیامک . ر متولد 1357 را شناسایی کردند، این فرد  از سال 1390 و با تأمین قرار قانونی ، تحت عنوان مرخصی از زندان آزاد و پس از آن متواری شده بود.
با شناسایی تصویر سیامک . ر توسط تمامی شکات و مالباختگان ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه او در خیابان فرجام شده اما مشخص شد که متهم به تازگی مخفیگاه خود را تغییر داده است . با توجه به متواری شدن سیامک از مخفیگاهش و بلامکان بودن وی ، کارآگاهان در ادامه اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پژو SD به شماره انتظامی معلوم شدند که برابر اطلاعات به دست آمده سیامک با آن عمدتا در مناطق شرق تهران به ویژه منطقه تهرانپارس تردد می‌کرد.
سرانجام با شناسایی دقیق محل تردد سیامک . ر در فلکه سوم تهرانپارس ، کارآگاهان موفق به دستگیری و انتقال وی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند . سیامک پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی و انجام مواجه حضوری با تعدادی از شکات و مالباختگان ، صراحتا به کلاهبرداری از تمامی آنها و جعل عناوین دولتی به ویژه مأمور بیمه ، مأمور ویژه یکی از وزارتخانه ها و کارمند شهرداری و همچنین استفاده از هویت های مجعول علیرضا رحیمی و علی اسماعیلی اعتراف کرد .
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به شناسایی ده ها مالباخته و اعتراف صریح متهم به انجام ده ها فقره کلاهبرداری و سرقت های مشابه از مستمری بگیران بیمه و با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.
وی لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید