Performancing Metrics

تولید ناخالص داخلی استان به 80 هزار میلیارد ریال افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 368932
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1395 - 17:02
استاندار ایلام گفت: میزان تولید ناخالص داخلی این استان در سال جاری به 80 هزار میلیارد ریال افزایش یافت که نیمی از آن مربوط به درآمدهای نفتی و مابقی درآمدهای غیرنفتی است.

محمدرضا مروارید روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال و سرمایه گذاری این استان با حضور رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: منابع بانک های استان سال 92، حدود 16 هزار میلیارد ریال بود که در سال 94 به 33 هزار میلیارد ریال رسید.
وی افزود: این استان در سال 92 در زمینه آمار بیکاری در ردیف سه استان اول کشور بود ولی با اقدام هایی که در سه سال گذشته انجام شد اکنون به رتبه 15 ارتقا یافته است.
استاندار ایلام جلوگیری از فرار سرمایه و منابع مالی را از مهمترین رویکردهای مدیریتی این استان در دولت تدبیر و امید اعلام کرد و یادآور شد: 500 واحد تولیدی فعال در استان وجود دارد که از ابتدای امسال زمینه بازگشت 30 واحد تولیدی دیگر به چرخه تولید با ارائه تسهیلات فراهم شده است.
مروارید تاکید کرد: هفت واحد صنعتی متوسط به بالا در این استان در حال ساخت است که تا ابتدای سال آینده به بهره برداری رسیده و وارد مدار تولید خواهند رسید.
وی گفت: پیش از انقلاب بدلیل دوری از مرکز، این استان مورد توجه قرار نگرفت و با بروز جنگ مهمترین اولویت این استان دفاع از مرزها و مقابله با هجمه دشمن شد اما با این وجود در زمان جنگ بویژه در حوزه احداث راه های ارتباطی کارهای زیربنایی خوبی انجام شد.
استاندار ایلام اضافه کرد: پس از جنگ، احداث فرودگاه و ایجاد پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی در این استان در دستور کار مسئولان قرار گرفت.
مروارید افزود: با توجه به اینکه این استان از نظر ذخائر نفتی رتبه سوم و ذخائر گازی دوم کشور است پروژه های متعددی در دست احداث است که با بهره برداری از آنها روند توسعه استان با جهش و پیشرفت عظیمی مواجه خواهد شد.
ولی الله سیف روز شنبه به منظور شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و کمیسیون هماهنگی بانک ها با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان وارد ایلام شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید