Performancing Metrics

هدفگذاری 2.5 میلیارد دلاری صادرات حوزه تعاونی کشور درسال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 368933
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1395 - 17:17
معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحقق صادرات از حوزه تعاونی کشور امسال 2.5میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

اتاق خبر:سید حمید کلانتری روز شنبه در جریان سفر 2 روزه به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه، در اراک افزود: بخش تعاون کشور سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشت.
وی بیان کرد: 100 هزار شرکت تعاونی فعال در کشور با 110 گرایش اقتصادی مختلف و 11 میلیون نفر عضو وجود دارد که سرمایه بزرگی در عرصه اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بخش تعاون در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که دو میلیون و 600 هزار تعاونی جهان با یک میلیارد عضو فعالیت می کنند.
کلانتری اظهار کرد: توسعه بخش تعاون نقش کلیدی در رفع فقر از جامعه، رشد اقتصادی، برقراری عدالت اجتماعی دارد و در مجموع راهی بسیار مناسب برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی جامعه است.
وی گفت: تاکنون دو میلیون و 600 هزار مسکن در کشور توسط تعاونی های ایجاد شده، 70 درصد حمل و نقل شهری و جاده ای مربوط به تعاونی ها است و 20 درصد گوشت مرغ و قرمز کشور توسط این بخش تولید می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: فرهنگ سازی در امورهای مختلف از جمله تعاونی امری ضروری است.
به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: بحث فرهنگ سازی در جامعه کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اگر به این مهم توجه نشود، موفقیت و نتیجه مطلوب رقم نخواهد خورد.
وی بیان کرد: آموزش از دیگر مسائل مهم و کلیدی در جامعه است که باید در بخش های مختلف و از سنین ابتدایی مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک ادامه داد: تعاونی های از جایگاه بالایی برخورداند و این بخش باید به سمتی حرکت کند که خدمات و بهره وری آن ها به مردم و جامعه روز به روز افزایش یابد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: تعاونی ها باید در مسیر فعالیت زنجیره ای گام بردارند زیرا حرکت در این مسیر موجب افزایش بهره وری خواهد شد.
وی یادآور شد: اگر در هر کاری راندمان و بهره وری مناسب وجود نداشته باشد، سرمایه گذاری در آن بخش بی ثمر است.
معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز جمعه به استان مرکزی و شهرستان محلات سفر کردند و در این روز از دو شرکت تعاونی نمونه این شهرستان بازدید و در نشست با تعاونگران محلات شرکت کرد.
سید حمید کلانتری در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی و شهرستان اراک در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
دیدار با استاندار مرکزی، حضور در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی و نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اراک است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید