Performancing Metrics

بهینه سازی انرژی در ساختمان های شهرداری شیراز اجرایی شود | اتاق خبر
کد خبر: 369144
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395 - 06:51
شهردار شیراز گفت: بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تمام ساختمان‌های مجموعه شهرداری باید اجرایی شود.

اتاق خبر: علی‌رضا پاک‌فطرت، تاکید کرد: واحد بهینه‌سازیانرژیاز سال گذشته نسبت به جمع‌آوری اطلاعات بخش املاک و قبوض مصرفی شهرداری شیراز به منظور ایجاد طرح کنترل مصارف انرژی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان واحد بهینه‌سازی مصرف انرژی این اطلاعات خام تهیه شده را پس از بررسی صحت و سقم آنها به طور نمودارهای مصرفی تهیه و مناطق پرمصرف را پس از بازدید مورد ممیزی قرار داده‌اند یادآور شد: نمودارهای مصرفی منتج شده با مقایسه میزان مصرف واحدهای مختلف اعم از واحدهای اداری، خدماتی، فضای سبز و غیره راه را برای بهینه‌سازی مصرف انرژی هموار می‌کند.

پاک‌فطرت فعالیت‌های انجام شده در این واحد را در شش بخش خلاصه و تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعات انرژی، بررسی قبوض مصرفی و کنترل مصرف واحدهای شهرداری، تعامل با ادارات آب، برق و گاز شیراز، راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی، تدوین آئین‌نامه تشویقی استفاده از انرژی پاک و ارائه مقالات حوزه انرژی از عناوین این فعالیت‌ها بوده است.

شهردار شیراز به تشریح جزئیات این فعالیت‌ها پرداخت و گفت: ایجاد بانک اطلاعات انرژی مستلزم جمع‌آوری اطلاعات املاک ساختمان‌های مختلف شهرداری، جمع‌آوری اطلاعات انجام امور ممیزی انرژی، جمع‌آوری اطلاعات ثابت قبوض آب، برق و گاز، مدیریت بهینه‌سازی مصرف انرژی در تعامل با کارشناسان فاوا شهرداری شیراز، ترسیم نمودار میزان مصرف و یا مبلغ انرژی‌های مصرفی در حوزه شهرداری، ترسیم نمودار مقایسه‌ای انرژی‌های مصرفی در ماه‌های مختلف از سال و ترسیم نمودار مهم مقایسه نسبت میزان مصرف به مساحت ساختمان‌ها بوده است.

وی با اشاره به بررسی قبوض مصرفی و کنترل مصرف واحدهای شهرداری، عنوان کرد: در این بررسی‌ها سعی بر این بود تا علاوه بر شناسایی تعرفه‌های مغایر با نوع کاربری واحدهای شهرداری نسبت به اصلاح تعرفه و کنترل مصرف مراکز پرمصرف اقدام شود.

پاک‌فطرت افزود: تاکنون تعدادی از این مراکز شناسایی و نسبت به رفع مشکل، اقدامات لازم انجام شده و مراتب مغایرت‌ها به واحدهای شهرداری اعلام شده است.

وی گفت: در تعامل با ادارات مختلف با توجه به تعداد زیاد و پراکندگی قبوض مصرفی شهرداری طی نامه‌نگاری معاونت برنامه‌ریزی، کارشناسان مدیریت بهینه‌سازی مصرف انرژی جلسات متعدد با کارشناسان این ادارات را برگزار کرده و تاکنون نتایج قابل قبولی حاصل شده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در واحدهای مختلف شهرداری پس از پیگیری‌های فراوان و رفع عیوب، راه‌اندازی و در مدار قرار می گیرند تصریح کرد: این نیروگاه‌ها که در هر ساعت نزدیک به 30 کیلو وات برق وارد شبکه می‌کنند پس از تایید نهایی شرکت توزیع برق در آینده تحویل شهرداری شیراز می‌شود.

پاک‌فطرت بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید و اضافه کرد: با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر آحاد جامعه با مفاهیم بهینه‌سازی مصرف انرژی، انرژی‌های پاک و غیره، واحد بهینه‌سازی مصرف انرژی آئین‌نامه تشویقی استفاده‌کنندگان انرژی‌های پاک را تدوین کرده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید