Performancing Metrics

مجوز شورای اقتصاد برای بازسازی نیروگاه‌های فرسوده | اتاق خبر
کد خبر: 369272
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395 - 10:34
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از صدور مجوز شورای اقتصاد برای بازسازی نیروگاه‌های فرسوده خبر داد.

اتاق خبر: محسن طرزطلب ضمن بیان این خبر اظهار کرد: مطابق ماده 12 قانون رفع موانع تولید و از محل منابع مالی صرفه جویی در انرژی، زمینه بازسازی و نوسازی 13 نیروگاه بخاری و یک نیروگاه گازی با استفاده از مصوبه شورای اقتصاد فراهم خواهد شد.

 وی در گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق در نیروگاه شهید رجایی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته، اموال و دارایی‌های شرکت‌های مدیریت تولید درحال انتقال به شرکت‌های تولید برق است و همچنین بدهی‌های نیروگاه‌هایی که درلیست واگذاری هستند، در حال پرداخت است.

طرزطلب افزود: شرکت‌های تولید نیروی برق با توجه به دارایی‌های موجود موظف‌اند، برنامه‌های عملیاتی جهت بهسازی، نوسازی و یا بازنشستگی نیروگاه‌های تحت نظارت و محل تأمین منابع مالی مربوطه را اعلام و اقدام نمایند.

وی بر لزوم حصول اهداف و وظایف محول به شرکت‌های تولید در زمینه بنگاه داری، ورود به بازار برق، نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های موجود جهت احداث نیروگاه‌های جدید در کشور، شرکت‌های تولید نیروی برق، می‌توانند بر طبق قانون بخشی از منابع مالی برای احداث نیروگاه را به نوسازی و بهسازی نیروگاه‌های قدیمی اختصاص دهند.

طرزطلب افزود: انتظار می‌رود با تشکیل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، وضعیت نقدینگی سر و سامان یابد و منابع مالی بیشتری نسبت به گذشته در اختیار شرکت قرار گیرد که این روند تا مهرماه سال جاری نهایی و باعث جهش درآمدی مهمی در صنعت تولید برق خواهد شد.

وی افزود: با در اختیار گرفتن منابع مالی بیشتر، این شرکت قادرخواهد بود برای خرید قطعات نیروگاهی، شارژ انبارها و تضمین انعقاد قراردادهای جدید از طریق شرکت‌های تابعه اقدام نماید.

براساس گزارش وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت برق حرارتی ضمن برتاکید بر صرفه جویی در محل هزینه‌ها، اظهار داشت: تمهیداتی باید فراهم شود تا همه بدهی و مطالبات به پیمانکاران تا پایان سال پرداخت شود.

وی از همگرایی و همدلی شرکت‌های تولید و مدیریت تولید جهت پیاده‌سازی وظایف و اهداف وزارت نیرو در عرصه صنعت تولید برق تقدیرکرد و اظهار امیدواری کرد تا قبل از اردیبهشت ماه 96، پروسه تعمیرات نیروگاهی با موفقیت به اجرا درآید.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید