Performancing Metrics

وزارت دفاع، گمرکات کشور را به تجهیزات کنترلی پیشرفته مجهز می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 369299
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395 - 11:56
گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی پیشرفته تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اتاق خبر: این تفاهم‌نامه با عنایت به لزوم اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با قاچاق کالا و نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جهت استفاده از تولیدات داخلی و نیز تجهیز گمرکات کشور به سامانه‌های تصویربرداری و کنترلی ایکس‌ری کامیونی امضا شده است.

بنابراین گزارش، موضوع این تفاهم‌نامه همکاری و تعامل گمرک و سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی جهت بررسی و استفاده از توان تخصصی بخش داخلی به منظور تهیه و ساخت 5 دستگاه ایکس‌ری (X-Ray) کامیونی جهت استفاده و بهره‌برداری در گمرکات اجرایی کشور و ارائه خدمات گارانتی و پشتیبانی دستگاه‌های مزبور جهت کنترل بهینه کالاهای ترخیصی از گمرک است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران پیش از این در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و حمایت از توانمندی‌های داخلی پروژه سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی را به دانش‌پژوهان داخلی سپرده بود و هم‌اکنون "پروژه گمرک الکترونیک" با کمک پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران طراحی و پیاده‌سازی شده است که به اذعان رؤسای گمرکات برخی کشورها و نمایندگان آنکتاد این پروژه بسیار پیشرفته‌تر از مدل‌های الکترونیک در سایر کشورها است و این در حالی است که هزینه‌های اجرایی کردن این پروژه بسیار کمتر از مدل‌های مشابه خارجی بوده است.

این گزارش می‌افزاید، با اجرایی شدن تفاهم‌نامه گمرک ایران و سازمان پژوهشی و نوآوری دفاعی عملاً گمرک جمهوری اسلامی ایران دو پروژه مهم در بخش تسهیل و کنترل تجارت در دو حوزه گمرک الکترونیک و تجهیز گمرکات به امکانات پیشرفته کنترلی را با استفاده از توانمندی‌های داخلی و با کمک متخصصان و دانش‌پژوهان کشورمان پیاده‌سازی و اجرا می‌کند.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید